شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۲:۴۵
ارتباط با 200 ناشر ايراني براي ترويج انديشه‌هاي انقلابي

مسوول فروش دفتر نشر معارف با بيان اين كه اين مركز با بيش از 200 ناشر حوزه علوم اسلامي و انساني ارتباط دارد، اظهار داشت: در اين موسسه تنها كتاب‌هايي براي عرضه انتخاب مي‌شوند كه نيازهاي قشر دانشجو را در برگيرند و در راستاي ترويج آموزه‌هاي دين اسلام و انقلاب‌اند و به تبيين ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري مي‌پردازند.

مجيد شفيعي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: اكنون بيش از 2500 عنوان كتاب در كتابفروشي دفتر نشر معارف واقع در خيابان حافظ، تقاطع انقلاب ويژه قشر دانشگاهي و دبيرستاني عرضه شده است.

وي با بيان اين كه كتاب‌هاي بيش از 200 ناشر در اين فروشگاه عرضه مي‌شوند، از اين مركز به عنوان فروشگاه جامعي ياد كرد كه با توجه به ضرورت تأمين نياز مخاطبان مي‌توان آن را به مثابه يك «سوپرماركت كتاب» تعبير كرد.

شفيعي در پاسخ به اين سوال كه «اين آثار بر اساس چه معيارهايي انتخاب مي‌شوند» گفت: با توجه به اين كه اين كتاب‌فروشي وابسته به نهاد رهبري دانشگاه‌هاست و توجهي كه به مخاطبان اصلي خود دارد،  ما آثار فاخر و برجسته‌اي را كه از سوي هيات ارزيابي اين مركز تأييد مي‌شوند، براي عرضه برمي‌گزينيم. سن مخاطبان ما پايين‌تر از دبيرستان نيست و در عين حال كتاب‌‌‌هايي را كه محتوايي سنگين و بالاتر از سطوح دانشگاهي يا تخصصي دارند، در اينجا عرضه نخواهيم كرد. 

وي رسالت اصلي اين مركز را ارايه آثاري در راستاي ترويج افكار حضرت امام خميني(ره) و ديدگاه‌هاي مقام معظم رهبري‌اند، خواند و تصريح كرد: اين مركز مي‌كوشد با ارايه و معرفي آثار شايسته‌اي كه در حوزه‌هاي گوناگون تأليف شده‌اند، زمينه‌هايي را براي آگاهي جوانان و نوجوانان فراهم آورد و آنها را با آثار برگزيده و نحوه شناخت اين آثار آشنا سازد.
 
شفيعي فعاليت‌هاي دفتر نشر معارف را در سه حوزه اصلي دسته‌بندي كرد و توضيح داد: نخستين فعاليت مربوط به «نمايشگاه‌هاي دانشجويي» است كه از سوي انبار كتاب اين مركز كه در قم قرار دارد، پوشش داده مي‌شود. دومين بخش فروشگاهي است كه در تهران داريم و مسووليت اداره آن و معرفي و عرضه آثارش را من بر عهده دارم و فروشگاهي نيز در قم فعاليت مي‌کند. اين سه مركز با يك فكر مانند فروشگاهي زنجيره‌اي اداره مي‌شوند، يعني هر كتابي كه اينجاست، در ديگر فروشگاه‌ها هم وجود دارد. 

وي در پاسخ به اين كه «دفتر نشر معارف چگونه بازخورد مخاطبان خود را دريافت مي‌كند و به بررسي روند انجام شده و بازتوليد اهداف و برنامه‌هاي كاري خود مي‌پردازد» بيان كرد: با توجه به اين كه فعاليت اصلي ما عرضه كتاب است، معرفي صحيح آثار و تبليغات درست، در بحث فروش حرف نخست را مي‌زنند. اگر نتوانيم معرفي صحيحي از كتاب داشته باشيم، بازخورد مناسبي را دريافت نخواهيم كرد.

شفيعي با تأكيد بر اين كه معرفي كتاب به مثابه يك كالاي فرهنگي از اهميت بالايي برخوردار است، اعلام كرد: اگر كتاب يا اثر خوبي به درستي معرفي نشود، خوانندگان به خوبي آن را نخواهد شناخت و به ارزش‌هاي آن پي نخواهد برد. بخشي از اين فرايند برعهده رسانه‌‌ها، بخشي نيز برعهده عرضه‌كنندگان كتاب است كه علاوه بر چيدمان ويترين بايد از آگاهي‌هاي لازم براي معرفي اثر و شناخت نياز مخاطبان برخوردار باشد. آنان بايد بتوانند آثار نويسندگان ناشناخته و نوپا را به درستي معرفي كند. 

وي درباره نحوه ارتباط دفتر نشر معارف با نويسندگان اظهار داشت: به دليل ماهيت فرهنگي اين مجموعه، با برخي از نويسندگان در راستاي برگزاري جلسات نقد و بررسي آثار در ارتباطيم. در اين باره نويسندگان هم به عنوان كارشناسان حوزه‌هاي تخصصي خودشان و هم به عنوان اعضاي قشر متفكري كه بايد با مخاطبان در ارتباط باشند، به اين مركز مي‌آيند. 

مسوول فروشگاه دفتر نشر معارف در تهران با بيان اين كه مركز نشر معارف از سال 85 به شكل تخصصي شروع به فعاليت كرد و بيشترين تلاش و هدف خود را معطوف به غني‌سازي كتاب‌ها ساخت، خاطرنشان كرد: اين موسسه با عرضه 400 عنوان كتاب كار خود را آغاز كرد و اكنون بيش از 2500 عنوان كتاب فاخري كه از دريچه‌هاي تأييد گوناگون عبور كرده‌اند ـ به اين معنا كه مبناي علمي و سند دارند ـ را عرضه مي‌كند.

دفتر نشر معارف آثاري را در حوزه‌هاي معارف و دين پژوهي، اخلاق و عرفان، تاريخ، رهنمودهاي مقام معظم رهبري در جمع دانشگاهيان، متون اسلامي،‌ همايش‌ها و مجموعه مقالات، انقلاب اسلامي، پرسمان و ديگر موضوعات ديني و اسلامي است، گردآوري مي‌كند و در اختيار مخاطبان اصلي خود قرار مي‌دهد تا  در اين راه مددرسان اهالي نشر و خوانندگان اين حوزه باشد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط