چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۵
کتابخانه عبدالباقی گولپینارلی در سفارت ترکیه افتتاح شد

بخش فرهنگی سفارت ترکیه در راستای برنامه های فرهنگی خود، کتابخانه ای را با محوریت آثار ادبی معاصر ترکیه به نام عبدالباقی گولپینارلی مولوی پژوه و ایران شناس برجسته ترکیه نامگذاری کرد. این کتابخانه برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران بخش فرهنگی سفارت ترکیه و به منظور نزدیک تر شدن روابط فرهنگی ایران و ترکیه با نزدیک به 3000 جلد کتاب افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) ، گورجان ترک اوغلو سفیر ترکیه در ایران در این مراسم گفت : این کتابخانه در راستای برنامه های بخش فرهنگی سفارت ترکیه در ایران افتتاح شد و هدف ما از این نام گذاری ، احترام به نام و یاد مرد بزرگی است که نقش بسیاری در نزدیک کردن و ایجاد ارتباط غنی فرهنگی بین دو کشور همسایه و مسلمان ترکیه و ایران داشت.

در این مراسم که در محل سفارت ترکیه برگزار شد، تعداد زیادی از مسئولین فرهنگی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه و سفارت این کشور در ایران ، در کنار جمعی از متخصصی حوزه مولوی پژوهی از هر دو کشور حضور داشتند.

از ديگر حاضران این مراسم می توان به اسین چلبی نواده بیست و دوم مولانا و قائم مقام بنیاد بین المللی مولانا و دکتر حسین حاتمی استاد دانشگاه استامبول و موسسه علوم اجتماعی مولانا در ترکیه اشاره کرد.

 دکتر یوسف اوز استادیار دانشگاه سلجوق ترکیه ، دکتر اردوان ارول رییس پیشین موزه مولانا ،پروفسور مصطفی چچکلر استاديار دانشگاه سلجوق و رييس مؤسسه پژوهشي مولوي در تركيه و جلیل گنگور مدیر کل بخش آموزش و پژوهش وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری ترکیه ، از دیگر حاضران این مراسم بودند.

در این مراسم که با اهدای کتاب جدید اسین چلبی با نام "در اقیانوس بیکران حضرت مولانا" به این کتابخانه همراه بود، تعدادی از مولوی شناسان و پژوهندگان ایرانی این حوزه نیز حضور داشتند .

دکتر توفیق سبحانی مولوی پژوه برجسته کشور و از اعضای هیئت رییسه همایش عبدالباقی گولپینارلی در دانشگاه تهران، دکتر اکبر ایرانی رییس مرکز پژوهشی میراث مکتوب که از متولیان برگزاری همایش گولپینارلی بود ، ناصر گلباز دبیر همایش گولپینارلی و خانم فروزنده اربابی مولوی پژوه  ، از حاضران ایرانی در این مراسم بودند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط