جمعه ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
ظرفیت‌های مهم دیپلماسی علمی و فرهنگی کردستان برای ارتباط با همسایگان

کردستان - رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به ظرفیت‌های دیپلماسی علمی و فرهنگی کردستان، گفت: تلاش می‌کنیم با تقویت بخش‌های فرهنگی و هنری کردستان برای اهل فرهنگ ادب و هنر با امکاناتی که دارند، زمینه رشد آنها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، جمعه شب در پایان سفر استانی در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان در مجتمع فجر سنندج، اظهار کرد: کارهای فاخر فرهنگی هنری بسیار ارزشمندی در کردستان انجام شده است که باید انجمن‌های هنری و ادبی در رشته‌های مربوطه تقویت شوند.

وی با اشاره به دیدار شب گذشته خود با اهالی فرهنگ و ادب استان کردستان گفت: در این جلسه خواسته‌هایی مطرح شد و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارش دادند که تقویت کتابخانه‌های استان و احداث مراکز فرهنگی و هنری از جمله مصوبات دور اول سفر به کردستان بود.

رییس‌جمهور با اشاره به وجود بعضی مشکلات در کتابخانه‌های عمومی کردستان عنوان کرد: فعال شدن کتابخانه مرکزی سنندج و تزریق بودجه و اعتبار برای تکمیل و راه‌اندازی ۶ مرکز فرهنگی هنری از جمله اقدامات و مصوبات اجرا شده حوزه فرهنگ و هنر کردستان در دور اول سفر بود و تلاش می‌کنیم مجموعه‌های هنری و ادبی در سطح استان فعال باشند و با هم کار کنند و زمینه آن را دولت فراهم می‌کند.

تقویت جریان ادبی، فرهنگی، هنری و علمی در کردستان سرمایه‌گذاری است

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: دولت تلاش می‌کند با تقویت بخش‌های فرهنگی و هنری در کردستان برای اهل فرهنگ، ادب و هنر با امکاناتی که دارند، زمینه رشد و تقویت آنها فراهم شود، چرا که تقویت جریان ادبی، هنری و علمی در کردستان سرمایه گذاری برای کردستان و کشور است.

وی ادامه داد: کردستان با دیپلماسی علمی و فرهنگی که دارد می‌تواند با کشورهای همسایه و سایر کشورهای دیگر ارتباط داشته باشد.

ظرفیت‌های مهم دیپلماسی علمی و فرهنگی کردستان برای ارتباط با همسایگان

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص استخدام فارغ التحصیلان رشته زبان و ادبیات کردی در دستگاه‌های اجرایی استان و کشور بیان کرد: موضوع شایسته سالاری ایجاب می‌کند از نخبگان و نیروهای توانمند استان بر اساس تخصص و رشته‌ای که دارند، مثل دیگر افراد در حوزه‌های مختلف توان‌شان برای کشور استفاده کنیم و حتماً از این سیاست استفاده می‌کنیم.

رییس‌جمهور تاکید کرد: کردستان دارای نخبگان و مدیران توانمند با نگاه ملی‌نگر است و نیروهای ارزنده و تحصیل‌کرده‌های دارد که باید از آنها استفاده شود و اعتقاد دارم اولویت بومی گزینی در استان کردستان و در سطح کشور است و با توجه به سابقه تمدنی و تاریخی و علمی کردستان، این استان چهره‌های فرهیخته زیادی دارد که باید از آن‌ها بهره گرفت.

آیت‌الله رییسی صنعت گردشگری، صنایع دستی و مرز و تبادلات مرزی را سه موضوع استان برای توسعه یافتگی برشمرد و یادآوری کرد: برای توسعه کردستان لازم است به این توانمندی‌ها توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها