چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۶
«فقه در محك زمانه» در پاسخ به شبهات «فقه در ترازو»

حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه در پاسخ به مسايل و شبهاتي كه عبدالكريم سروش در مقاله «فقه در ترازو» بيان كرده است، كتاب «فقه در زمانه» را نوشت. اين كتاب به زودي از سوي كانون انديشه جوان منتشر خواهد شد.

مجيد پرحلم، مدير روابط عمومي كانون انديشه جوان، در گفت‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در اين باره اظهار داشت: اين كتاب كه در باب «فلسفه فقه» به رشته تحرير درآمده، به شبهاتي كه سروش در مقاله «فقه در ترازو» به طرح آنها پرداخته است، پاسخ‌هاي متقني را ارايه مي‌كند.

وي اين اثر را در شمار كتاب‌هاي «پرسمان» كانون انديشه جوان معرفي كرد و گفت: مجموعه كتاب‌هاي پرسمان به كوشش محققان و پژوهشگران اين مركز در پاسخ به شبهه‌ها و مسايل نوپديد اجتماعي و فرهنگي تهيه و تدوين مي‌شوند.

پرحلم، مجموعه كتاب‌هاي كانون انديشه جوان را در سه دسته «حوزه انديشه»، «حوزه جوان» و «حوزه دانشجو» برشمرد و خاطرنشان كرد: كتاب‌هاي پرسمان در هريك از اين سه حوزه نيز منتشر مي‌شوند.

وي خاطرنشان كرد: حجت‌الاسلام والمسلمين عبدالحسين خسروپناه از نظريه‌پردازان حوزه فلسفه و دين است و كتاب‌ها و مقالات گوناگوني در زمينه‌هايي نظير فقه، عرفان، فلسفه، حقوق، علوم قرآني، اخلاق و منطق به رشته تحرير درآورده است.

مدير روابط عمومي كانون انديشه جوان در پايان عنوان كرد: از ديگر تأليفات اين پژوهشگر و مولف حوزه انديشه مي‌توان به «جریان‌شناسی فکری ایران معاصر»، «جامعه مدنی و حاکمیت دینی»، «انتظارات بشر از دین»، «فلسفه‌های مضاف»، «پلورالیزم دینی و سیاسی»، «قلمرو دین»، «کلام جدید»، «جامعه علوی در نهج البلاغه»، «جریان‌های فکری ایران معاصر؛ جستاری تحلیلی از جریان‌های روشنفکری، روحانیت، تصوف، تجددگرایی و ...»، «گستره شریعت» و «آسیب شناسی جامعه دینی» اشاره كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط