سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
رویداد فرهنگی-ادبی مشاعره علوی در بجنورد برگزار خواهد شد

خراسان شمالی- دبیر رویداد مشاعره علوی گفت: با همکاری و مشارکت جوانان فعال و شعر دوست این رویداد با حضور اساتید ممتاز کشوری برگزار خواهد شد.

باقر سیدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد اظهار کرد: رویداد بزرگ «مشاعره علوی» با تدارک بچه‌های مسجد امام حسن عسکری (ع) به صورت استانی و در قالب رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: این مشاعره با برنامه‌ریزی خودجوش تعدادی از جوانان خوش ذوق و هنر دوست انجام خواهد شد.

سیدی‌زاده افزود: این برنامه از طرح‌های فرهنگی انجمن ادبی رهان است که به تازگی برای تربیت و تقویت نیروهای هنرمند و جوان با سه رویکرد تربیتی، تولیدی و توزیعی در مسجد تاسیس شده است.

سیدی زاده که خود از شاعران جوان خراسان شمالی است، با اشاره به نحوه و اهداف تشکیل انجمن ادبی رهان، تاکید کرد: انتخاب این نام برای این انجمن ادبی در واقع خلاصه «روایت هویت ایران اسلامی نوین» است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است که بتوانیم دانش‌آموزان را از مدارس جذب مسجد کنیم و در ابتدا با آموزش مداحی و توجه دادن به شناخت موسیقی و شعر خوب، خوب شعر گفتن را بیاموزند که در حال حاضر با توجه به این رویه ۱۰ شاعر نوجوان تربیت شده است.

سیدی زاده خاطرنشان کرد: ترویج ادبیات فاخر در مقابل استفاده رایج از جملات نامناسب به نوعی بدرفتاری در اشعار مداحی است و ما تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم درست‌ترین و ارزشمندترین کلمات و اشعار را برای مداحی خلق کنیم.

وی با اشاره به برگزاری این رویداد ادبی گفت: رویداد رقابتی مشاعره علوی اولین برنامه این انجمن ادبی است.

سیدی‌زاده گفت: در این مشاعره اشعاری در وصف مولا در قالب جزوه‌ای آماده شده در اختیار شرکت‌کنندگان در این مسابقه خواهد گرفت.

وی گفت: این رویداد ویژه عموم مردم خراسان شمالی و در همه رده‌های سنی است.

سیدی زاده در پایان مطرح کرد: زمان برگزاری این مسابقه ۷ الی ۹ اسفندماه با حضور استاد «سعید بیابانکی و مجتبی مجرد» برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها