دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
برگزیدگان سوگواره «راه روشن » در گیلان معرفی شدند

گیلان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: از یکصد اثر ارسال شده به دبیرخانه سوگواره «راه روشن» ۲۱ اثر به عنوان آثار برتر استانی برگزیده شد.

امیرحسین طاهری دوشنبه شب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت گفت: این یکصد آثار در قالب داستان کوتاه، دلنوشته و خاطره نویسی به دبیرخانه سوگواره راه روشن ارسال شده است.

وی اظهار داشت: فراخوان سوگواره عاشورایی «راه روشن» ویژه گروه‌های سنی جوان، نوجوان و بزرگسال در بخش‌های استانی و ویژه با محورهای محرم، عاشورا و اربعین و یک بخش نیز ویژه امام رضا (ع) برای رقابت در سه بخش داستان کوتاه، خاطره نویسی، دلنوشته در مهرماه امسال اعلام شده بود.
طاهری ادامه داد: پس از کارشناسی و داوری آثار ارسالی به سوگواره راه روشن ۲۱ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب و از صاحبان آن‌ها تجلیل شد.

۱۱ نفر از مربیان و اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در جمع برگزیدگان و شایستگان قرار گرفتند.

بر همین اساس «ترانه فرحناک» و «مریم تهذیبی» از اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون لشت‌نشاء به ترتیب عنوان برگزیده بخش داستان کوتاه و دلنوشته را به خود اختصاص دادند و «ملیسا احمدی» عضو مرکز شماره ۲ کانون آستارا و «مبینا سیاسوها»، از مرکز شماره ۱ کانون این شهرستان، در جمع شایستگان قدردانی بخش داستان کوتاه، با محوریت امام رضا (ع) معرفی شدند.

هیئت داوری همچنین در بخش داستان کوتاه با محوریت ماه محرم، «شیوا کاظمی» از کانون ماسال را صاحب اثر برتر و «سارین سلامی» از مرکز شماره ۱ کانون آستارا را شایسته قدردانی شناخت و «سید سعیده ابراهیمی» از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان لشت‌نشاء را شایسته قدردانی بخش دلنوشته با موضوع ماه محرم اعلام کرد.
در بخش اربعین نیز «حنانه‌سادات هجرتی» عضو مرکز شماره ۳ کانون رشت در جمع شایستگان قدردانی عرصه داستان‌نویسی قرارگرفت و «روشان گیلان‌نژاد» از مرکز شماره ۱ کانون انزلی نیز عنوان شایسته قدردانی در زمینه خاطره‌نویسی را به خود اختصاص داد.

«یکتا رحمتی» عضو مرکز مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رشت نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این سوگواره بود و از سوی هیئت داوران، عنوان شایسته قدردانی عرصه خاطره‌نویسی با محوریت عاشورای حسینی کسب کرد.

گروه داوری همچنین در رده سنی بزرگسال فاطمه گُل‌گُلی مربی مسئول و طاهره همایونی مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را به ترتیب در بخش‌های خاطره‌نویسی با موضوع «ماه محرم» و «اربعین» به عنوان برگزیده معرفی‌کرد.

این سوگواره به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) برگزارشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها