جمعه ۳ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
بامداد کتاب با «حرکات اصلاحي و درماني»

کتاب «حرکات اصلاحي و درماني» اثرخداداد لطافت‌کار، مهدي بهششي هريس و سهراب قرباني با ارايه اين مطلب که اختلالات و ناهنجاري‌هاي اسکلتي عضلاني در جوامع امروزي افزايش بسياري داشته است و همچنين بيان برخي از شايع‌ترين آن‌ها و تمرينات لازم براي اصلاح و درمان، متنشر شد.

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، با توجه به اين که اين اثر بر اساس سرفصل‌هاي دوره کارشناسي وزارت آموزش عالي براي درس حرکات اصلاحي و درماني تهيه شده است و منبع آزمون کارشناسي ارشد رشته تربيت بدني به حساب مي‌آيد، مي‌تواند براي دانشجويان اين رشته تحصيلي موثر واقع شود.

اثر حاضر در پنج فصل تنظيم شده است. فصل اول مقدمه‌اي بر ستون فقرات و عضلات آن است، وضعيت بدني و تعادل عنوان فصل دوم اين اثر است و در گام سوم ناهنجاري‌هاي اندام فوقاني ارايه مي‌شود. 

در فصل چهارم روش‌هاي طراحي برنامه‌ حرکات اصلاحي معرفي شده است و در آخرين فصل اين اثر، خلاصه مطالب براي داوطلبان ورود به دوره کارشناسي‌ارشد بيان مي‌شود.

در قسمتي از مقدمه کتاب آمده است: «اگر ما در طول دوران زندگي خود به نحوي داراي فعاليت باشيم، کمتر با مشکلات خاص جسماني مواجه خواهيم شد. زيرا در اثر فقر حرکتي و کاهش تحرک و فعاليت جسماني از ميزان دامنه‌ حرکتي مفاصل و بخش‌هاي مختلف بدن کاسته خواهد شد و به مرور، فرد با کاهش انعطاف‌پذيري و ضعف عضلاني و کاهش قدرت و استقامت عضلاني مواجه مي‌شود که مجموعه اين عوامل‌ خود باعث شروع ناراحتي‌ها و بروز انواع دردها در بخش‌هاي مختلف بدن مي‌شوند.»

کتاب «حرکات اصلاحي و درماني» از سوي انتشارات بامدادکتاب در شمارگان 2000 نسخه، 224 صفحه و بهاي 45000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط