پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
دعوت از ترکیه برای حضور ویژه در نمایشگاه کتاب سال ۲۰۲۵

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه دو همسایه قدیمی با تاریخ و مفاخر فرهنگی مشترک هستند که مورد احترام و تکریم هر دو ملت است و این امر بهانه تعمیق تعاملات و رفت و آمد دو کشور است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از توافقات فرهنگی ایران و ترکیه خبر داد و افزود: امروز دو تفاهم نامه مهم را با ترکیه به امضا رسانیدم که یکی تفاهم‌نامه جامع همکاری‌های رسانه‌ای بین دو کشور است و برای آن مذاکرات فشرده‌ای در یکسال اخیر داشتیم و همکاری خوبی بین خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و آناتولی برقرار شده است.


وی گفت: اتقاق مهم دیگر تفاهم نامه ارتباطات فرهنگی بود که سال ۲۰۲۵ را سال فرهنگی ایران و ترکیه اعلام کردیم و برای آن رویدادهای فرهنگی مشترک پیش‌بینی خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ ادامه داد: از ترکیه برای حضور ویژه در نمایشگاه کتاب سال ۲۰۲۵ دعوت کردم و درباره تعاملات گسترده بین شهرهایی که با یکدیگر سنخیت دارند مانند خوی و قونیه نیز تفاهم کردیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ تاکید کرد: ساخت فیلم‌های مشترک توسط هنرمندان ایرانی و ترکیه‌ای پیوند راسخ فرهنگی بین دو کشور را نشان خواهد داد، در مذاکرات با طرف ترک، اعلام کردم تفاهم‌نامه های قبلی با کُندی پیش می‌رود از این رو قرار شد با عزم مسئولان دو کشور شاهد کار نو در تعاملات فرهنگی دو کشور باشیم.

وی ادامه داد: باید بپذیریم مرزهای سیاسی با مرزهای فرهنگی فرق دارد و ایران فرهنگی بسیار گسترده‌تر است که این نشانه عظمت فرهنگی ایران است.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: نباید اجازه دهیم مرزهای سیاسی مانع تعاملات فرهنگی ایران فرهنگی بزرگ شود، قرار است در تهران برنامه ویژه ای برای مولوی داشته باشیم و سال ۲۰۲۴ نیز در ترکیه سال مولانا بوده است و بنا شد همکاری خود در این زمینه را هم افرایش دهیم.

وزیر فرهنگ افزود: باید به خاستگاه اصلی این مفاخر ارج و قرب بیشتری قائل باشیم و از این رو محوریت این برنامه‌ها در کشور عزیز ما ایران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها