جمعه ۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۴
هنرمند و داستان‌نویس بوشهری درگذشت

بوشهر – پرویز هوشیار، هنرمند و داستان‌نویس بوشهری به‌دنبال تحمل یک دورۀ طولانی بیماری در ۷۲ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این نویسنده و هنرمند جنوبی که از بنیانگذاران سینمای آزاد در بوشهر و پایه‌گذاران انجمن بوشهری‌های مقیم تهران بود، متولد سال ۱۳۳۰ در بوشهر بود که پس از کسب دیپلم از دبیرستان سعادت بوشهر در دانشگاه مشهد پذیرفته و با کسب لیسانس روانشناسی از این دانشگاه دانش‌آموخته شد.

هوشیار بخشی از عمر خود را وقف تدریس در دبیرستان‌های بوشهر کرد تا به درجه بازنشستگی رسید وی از دوران دانشجویی به عکاسی و تئاتر پرداخت و فیلم‎‌های کوتاه هشت میلی‎ متری «تبعیض»، «روزه گدابی» و «عروسی خواهر» را ساخت. از هوشیار تاکنون مقالات ادبی و اجتماعی بسیاری در نشریات مختلف به چاپ رسیده است. او مجموعه‌داستان «تیمسار مدیر» را که حاصل تجربه‌های شخصی خود در دهه چهل است، در سال ۱۳۹۱ منتشر کرد.

پرویز هوشیار این مجموعه داستان را با شش داستان کوتاه در سال ۱۳۹۱ به همت نشر «لیان» منتشر کرد. این اثر دربردانده داستان‌هایی به نام‌های «شکار میگ»، «تیمسار» مدیر»، «حشر»، «رؤیای دریایی»، «دلتان می‎خواهد چکاره شود» و «غلو علف‌خوار» است.

نویسنده در مقدمه کتاب هدف از نوشتن این داستان‎‌ها را نشان دادن واقعیت وضعیت دوران پهلوی دوم و بیان پاره‌ای از ناملایمات فقر و فلاکت و ستم‎‌های اعمال شده به مردم در آن دوران ذکر کرده است. فضای اغلب داستان‌های این مجموعه بوشهر است و طبقات فرودست جامعه قهرمانان آنها هستند که مورد ظلم قرار گرفته‌اند و در بیشتر موارد شیوه تعلیم و تربیت آن دوران محور داستان‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها