شنبه ۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
تحول در آشپزخانه مدرن

در این مطلب سعی داریم نقش سرخ کن‌ها و هواپزها در تهیه غذا را بررسی کنیم تا اطلاعات بهتری در مورد عملکرد آن‌ها داشته باشید. در هر صورت اگر قصد خرید این نوع محصولات را دارید، بهتر است از برندهای معتبر مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از کیفیت و عملکرد آن‌ها راضی باشید. مانند انواع سرخ کن که از نظر کیفیت و کارایی می‌توان آن‌هت را جزء بهترین مدل‌های این دسته از محصولات به شمار آورد.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با گذر زمان و به علت نیاز و تغییر سبک زندگی، تحولات عظیمی در تولید لوازم آشپزخانه رخ داده است و به نوعی آشپزخانه‌ها حالت مدرن‌تری پیدا کرده‌اند. این موضوع به‌ویژه برای جامعه امروز که زمان کافی برای پخت‌وپز، شستشو یا کارهای دیگر منزل را ندارند، پیشرفت بسیار بزرگی محسوب می‌شود. به‌طورکلی این موضوع نشان می‌دهد که هر فردی به دنبال راهکاری است تا در زمان خود صرفه‌جویی کند و البته زندگی سالم‌تری داشته باشد.

یکی از این تحولات را می‌توانید در سرخ کن‌ها و هواپزها ببینید. دستگاه‌هایی که با سرعت بالایی غذا را آماده می‌کنند. حتی مدل‌هایی از آن‌ها هستند که در کنار افزایش سرعت، به حفظ سلامت بدن نیز کمک خواهند کرد.

در این مطلب سعی داریم نقش سرخ کن‌ها و هواپزها در تهیه غذا را بررسی کنیم تا اطلاعات بهتری در مورد عملکرد آن‌ها داشته باشید. در هر صورت اگر قصد خرید این نوع محصولات را دارید، بهتر است از برندهای معتبر مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید تا از کیفیت و عملکرد آن‌ها راضی باشید. مانند انواع سرخ کن که از نظر کیفیت و کارایی می‌توان آن‌هت را جزء بهترین مدل‌های این دسته از محصولات به شمار آورد.

نقش سرخ کن‌ها و هواپزها در تهیه غذا چیست؟

سرخ کن و هواپز دو محصول بسیار محبوب در آشپزخانه‌های مدرن هستند که با کمترین زحمت و در کوتاه‌تری زمان ممکن غذا را طبخ می‌کنند؛ اما نقش سرخ کن‌ها و هواپزها در تهیه غذا چیست؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا بهتر است با عملکرد هر یک از این دستگاه‌ها آشنا شوید:

هواپز چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

هواپز همان‌طور که از نام آن پیداست از طریق بخار داغ به طبخ غذا کمک می‌کند. کافی است مواد غذایی مورد نظر خود را در محفظه یا سبد مخصوص این دستگاه قرار دهید تا با بخار آب پخته شوند. نقش اصلی هواپز در تهیه غذا حفظ مزه‌ها، ویتامین‌ها و مواد مغذی و در کل پخت غذایی سالم است؛ زیرا نیازی به روغن ندارد و به بهترین شکل مواد غذایی مانند ماهی، مرغ، سبزیجات و… را طبخ می‌کند.

از ویژگی‌های دستگاه هواپز به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

در داخل هواپزها معمولاً از یک محفظه نچسب استفاده می‌کنند تا پس از پخت غذا یا هنگام شستشو، مواد غذایی به‌راحتی جدا شوند.

در این دستگاه چند حالت مختلف برای پخت غذا وجود دارد تا بتوانید متناسب با ذائقه خود غذاهای متنوع تهیه کنید.

هواپز باعث شده تا مواد غذایی در مدت زمان کوتاه‌تری پخته شوند. اما در عین حال طعم و کیفیت آن‌ها نیز حفظ شود.

از ویژگی‌های دیگر هواپز قابلیت تنظیم درجه حرارت است تا بتوانید متناسب با نوع مواد غذایی، دما را تنظیم کنید.

در بعضی از مدل‌های این دستگاه، قابلیت خاموشی خودکار و بسیاری از موارد ایمنی دیگر وجود دارد که یک ویژگی بزرگ است.

تحول در آشپزخانه مدرن

سرخ کن چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

سرخ کن یک دستگاه بسیار کاربردی است که نقش مهمی را در آشپزخانه ایفا می‌کند. مدل‌های قدیمی این محصول با حجم بالایی از روغن کار می‌کنند. به این صورت که مواد غذایی باید در داخل روغنی که در داخل محفظه سرخ‌کن است، غوطه‌ور شده و به مرور زمان پخته و سرخ شوند. قطعاً این نوع غذاها بسیار خوشمزه و لذیذ هستند؛ اما به شدت برای بدن ضرر دارند. به همین علت در سال‌های اخیر سرخ کن‌های بدون روغن وارد بازار شده است. این دستگاه‌ها از طریق هوای بسیار داغ و تنها با چند قطره روغن، غذا را طبخ می‌کنند. غذاهایی که با این روش پخته می‌شوند از داخل نرم و آبدار هستند و از این جهت ارزش غذایی آن‌ها کاملاً حفظ می‌شود.

یکی از تفاوت‌های اصلی سرخ کن بدون روغن و معمولی، مدت زمان پخت آن‌هاست. قطعاً مدل‌های بدون روغن با سرعت بالاتری غذا را طبخ می‌کنند و البته کیفیت و طعم آن‌ها بیشتر حفظ می‌شود.

در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های سرخ کن بدون روغن اشاره می‌کنیم:

با این دستگاه غذا به روغن بسیار کمی نیاز دارد و سلامتی و ایمنی بدن بهتر حفظ می‌شود.

به دلیل طبخ غذا با روغن بسیار کم و حتی بدون روغن، بدن کالری کمتری دریافت خواهد کرد.

با این دستگاه مواد غذایی با طعم و مزه بهتری طبخ می‌شوند و البته ارزش غذایی بالاتری خواهند داشت.

با سرخ کن بدون روغن در عرض چند دقیقه غذا پخته شده و آماده سرو است.

این دستگاه با تنظیمات مخصوص برای پخت و پز تولید می‌شود تا بتوانید هر نوع غذایی را بپزید.

بررسی تفاوت‌های میان سرخ کن بدون روغن و هواپز

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که سرخ کن بدون روغن همان هواپز است و این دو دستگاه عملکرد یکسانی دارند. در صورتی که این محصولات تنها از لحاظ عدم مصرف روغن یکسان هستند و تفاوت‌های زیادی میان آن‌ها وجود خواهد داشت. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو دستگاه روش پخت غذاست. در هواپز، هوای داغ در اطراف مواد غذایی جریان پیدا می‌کند و به سرعت غذا پخته می‌شود. اما سرخ کن بدون روغن با انتقال حرارت داغ به داخل محفظه‌ای که مواد غذایی قرار گرفته، به طبخ آن‌ها کمک می‌کند.

تفاوت دیگر این دو دستگاه در سرعت پخت غذاست. معمولاً هواپز به دلیل جریان مداوم هوای گرم در اطراف مواد غذایی، سرعت پخت بالاتری نسبت به سرخ‌کن بدون روغن دارد. حتی با این دستگاه سطح خارجی مواد غذایی بهتر برشته و طلایی می‌شود و کیفیت و طعم آن‌ها بهتر خواهد شد.

در هر صورت این دو دستگاه تحول بزرگی را در آشپزخانه‌های مدرن امروزی ایجاد کرده‌اند و در کنار صرفه‌حویی در زمان، می‌توانید غذای کاملاً سالم و در عین حال خوشمزه‌ای را میل کنید.

خرید اینترنتی سرخ کن و هواپز از پلتفرم‌های معتبر

تحول در آشپزخانه مدرن

در این مطلب به بررسی نقش سرخ کن‌ها و هواپزها در تهیه غذا پرداختیم و تفاوت‌های میان آن‌ها را بررسی کردیم. قطعاً هر دو دستگاه کارایی خوبی دارند و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند. اما این انتخاب و سلیقه شماست که کاربرد کدام دستگاه را قبول داشته باشید.

اسنپ شاپ یک پلتفرم معتبر اینترنتی است که انواع سرخ کن و هواپز را با قیمتی مناسب در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و می‌توانید با خیال راحت دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. حتی در قسمتی از سایت، دیدگاه کاربران دیگر ثبت شده و می‌توانید از تجربه آن‌ها نیز استفاده کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها