یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۸
کانون انصار زینب(س) ارومیه پاتوق مسجدی‌های کتابخوان

آذربایجان‌غربی - مدیر کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران انصار زینب (س) ارومیه گفت: به‌مناسبت ماه رمضان اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری انصارزینب(س) در کنار برنامه‌های جاری این ماه، اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه کودک و نوجوان کرده است.

لیلا قنبرنژاد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه گفت: با توجه به اینکه در مسجد علی اصغر (ع) ارومیه برنامه‌های قرآنی به‌صورت مرتب برای بانوان در حال برگزاری است و دیدیم که حضور کودکان و نوجوانان به‌همراه مادران خود در این برنامه‌ها پررنگ است تصمیم گرفتیم که غرفه‌های مخصوص این قشر در مسجد برپا کنیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران انصار زینب (س) ارومیه افزود: باتوجه به اینکه کودک هنوز به درک کاملی از اینکه در گوشه‌ایی بشیند و برنامه‌های فرهنگی و هنری ویژه بزرگسالان را دنبال کند ندارند، تصمیم گرفتیم برای اینکه حوصله کودکان سر نرود و اجازه دهند مادر بدون مشغله فکری در جمع‌خوانی‌های قرآنی و دیگر برنامه‌های حضور داشته باشند، این غرفه‌ها را دائر کردیم.

وی گفت: ایجاد کتابخانه و فضا و محیطی برای سرگرمی و تفریح کودکان مهمترین هدف در مسجد علی اصغر (ع) ارومیه ست.

کانون انصار زینب(س) ارومیه پاتوق مسجدی‌های کتابخوان

قنبرنژاد ادامه داد: کودکان و نوجوان به اجرای مسابقه، حافظ‌خوانی، کتابخوانی، پذیرایی، اهدای کتاب، شعرخوانی و معرفی کتاب با مضمون ماه‌های رمضان در این برنامه‌ها می‌پردارند.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مسئله کتاب و کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان است، گفت: هر هفته پنج‌شنبه ویژه برنامه‌ای در راستای کتاب و کتابخوانی با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان برگزار می‌شود.

کانون انصار زینب(س) ارومیه پاتوق مسجدی‌های کتابخوان

مدیر کانون فرهنگی و هنری تخصصی خواهران انصار زینب (س) ارومیه افزود: همچنین در پایان تمام برنامه‌هایی که در حوزه کتاب و کتابخوانی داریم مسابقه‌ایی نیز با مضمون کتاب مثل خلاصه‌نویسی و اهدای جوایز را داریم.

وی در پایان سخنان خود گفت: کودکان سرمایه‌های جامعه هستند و با توجه به اینکه امروزه فضای مجازی در بین کودکان و نوجوانان جایگاه خاصی دارد ولی در کنار این فضا می‌توان در حوزه کتاب نیز فعالیت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها