سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۴
مزیت‌های فروش مجازی، دسترسی به تمام عناوین و امکان دریافت تخفیف‌ است

بندرعباس - امیرحسین والا بنیانگذار و مدیر انتشارات «سومیتا» گفت‌: مزیت‌های فروش مجازی، دسترسی به تمام عناوین و امکان دریافت تخفیف‌ است.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران علاوه بر فروش حضوری، بخش فروش مجازی نیز دارد. یکی از انتشارات پرکار که امکان شرکت حضوری در این نمایشگاه را ندارد، نشر «سومیتا» است که نزدیک به ۱۰ سال در عرصه چاپ کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد و تلاش می‌کند جدا از همراهی با اهالی فرهنگ استان هرمزگان و تسهیل روند چاپ آثار آن‌ها، به کشف استعدادهای کودک و نوجوان و پرورش آن‌ها بپردازد. در همین زمینه با امیرحسین والا بنیانگذار و مدیر انتشارات «سومیتا» گفت‌وگو کردیم.

- تاثیر فروش مجازی در سهولت دسترسی به کتاب چگونه است؟

فروش مجازی این امکان را فراهم آورده است که مخاطب هم به میزان گسترده‌ای از کتاب دسترسی پیدا می‌کند و هم بدون حضور در محل امکان سفارش آن را دارد.

- نقاط قوت فروش مجازی چه هستند؟

بزرگترین مزیت فروش مجازی دسترسی به تمام عناوین از طریق فضای مجازی است. همچنین دسترسی مستقیم و امکان بهره یافتن از تخفیف‌های بیشتر را هم می‌توان از نتایج این روش دانست.

- چه پیشنهاداتی برای این شیوه فروش و بهتر شدن فرآیند آن دارید؟

دو معضل پیش روی عرضه مجازی برای ناشرها وجود دارد. نخست اینترنت پر سرعت برای بارگذاری اطلاعات کتاب‌ها در پلتفرم‌های (سکو) مربوطه که نیاز است این امکانات با حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختیار ناشرها قرار گیرد. همچنین ارسال سفارشات از طریق پست هم یکی دیگر از فرآیندهایی است که با تصمیم گیری در این زمینه و اتخاذ راهکاری برای تسهیل این امر، می‌توان نسبت به گسترش خرید و فروش اینترنتی کمک کرد.

- چه آثاری از طریق مجازی به فروش می‌گذارید؟

مخاطبان نشر سومیتا بیشتر در استان هرمزگان متمرکز هستند و اکثر فروش نشر به صورت حضوری (نمایشگاهی و درخواست مستقیم) است. فروش از طریق کتابفروشی‌ها هم روش دیگری به حساب می‌آید که نشر سومیتا در آن زمینه فعالیت دارد اما با توجه به گسترش فضای مجازی و ارتباطات پدید آمده در سال‌های اخیر، بعضاً مخاطب‌هایی در سایر نقاط ایران از جمله استان‌های تهران، خراسان رضوی، البرز، گیلان، فارس و… همچنین کشور امارات عربی متحده داریم که کتابهای خود را از طریق مجازی به فروش می‌رسانیم.

به گزارش ایبنا، انتشارات «سومیتا» نخستین و تنها ناشر تخصصی حوزه کودک استان هرمزگان است و امیرحسین والا، به عنوان شاعر، ناشر، نویسنده، مجری و کنشگر کودک در حوزه ادبیات کودکان هرمزگان و کشور نقش بسزایی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها