جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
روز اول، روز مشتاق‌ترین‌ها

کارم با نشرها که تمام می‌شود با صدایی که دیگر نمی‌لرزد و اشتیاقی بیشتر، به غرفه کودک و نوجوان ایبنا برمی‌گردم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) - مریم کمالی‌پور راوری‌: اولین‌روز نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ مثل هر سال در میان تکاپوی ناشران، اشتیاق بازدیدکنندگان و دوندگی‌های دست‌اندرکاران برای تکمیل غرفه‌ها آغاز شد؛ اما این اولین سالی است که من با کارت خبرنگاری پا به نمایشگاه کتاب می‌گذارم. سعی می‌کنم عینک یک بازدیدکننده عادی را از چشمانم بردارم و با لنز یک خبرنگار به شور و اشتیاق نمایشگاه نگاه کنم.

همیشه برایم افرادی که ساعات اول روز اول برای بازدید به نمایشگاه کتاب می‌آیند افراد جالبی هستند. شوق و اشتیاق را از فاصله دور هم می‌توان در چشم‌هایشان دید. چشمم مثل همیشه به دنبال نوجوان‌های مشتاق می‌گردد که با شکل و شمایل مختلف در غرفه‌های مختلف در رفت و آمدند. بعضی، کاملاً مطمئن به نظر می‌رسند و به دنبال کتابی خاص آمده‌اند و بعضی سردرگم‌اند.

برنامه‌ام این است که به سراغ صاحبان نشر بروم و درباره چندوچون حضورشان در نمایشگاه از آن‌ها سوال بپرسم. تمام جزییات این تجربه برایم جدید است و دارم تمرین می‌کنم که صدایم نلرزد. اولین نام آشنا هوپاست. داخل می‌شوم و با آقای مقسمی، مسئول غرفه هوپا گفت‌وگوی جالبی را شروع می‌کنم. او می‌گوید قرار است جلدهای جدید «کارآگاه سیتو» توی شهرهای ایران بگذرد. قند توی دلم آب می‌شود.

نشرهای بعدی ادامه و کتاب‌پارک هستند. مسئول نشر ادامه (واحد کودک و نوجوان نشر اطراف) ماجرای رمان نوجوان جدیدشان را برایم می‌گوید. دلم می‌خواهد همه جا ساکت شود که بنشینم به خواندنش؛ اما مسیر بعدی‌ام، انتشارات محراب قلم است؛ نشری که با کتاب‌هایش خاطرات زیادی دارم. آقای رحمت‌اللهی با مهربانی عنوان‌های جدید را معرفی می‌کند.

کارم با نشرها که تمام می‌شود با صدایی که دیگر نمی‌لرزد و اشتیاقی بیشتر، به غرفه کودک و نوجوان ایبنا برمی‌گردم و متوجه می‌شوم غرفه همسایه ایبنا، غرفه مشاوه کتاب است که چهره‌های آشنای نشسته در آن را از دور تشخیص می‌دهم.


غرفه ایبنا در تکاپوست و من هم به تکاپو اضافه می‌شوم. برای پیاده کردن مصاحبه‌ها، پشت سیستم می‌نشینم و بابت این خستگی شیرین خدا را شکر می‌کنم.

به گزارش ایبنا، نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط