دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
مقامات کردستانی شهادت آیت الله رئیسی را تسلیت گفتند

کردستان - نماینده ولی فقیه، استاندار کردستان، فرماندار سنندج، امام جمعه سنندج و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان در پیام‌های جداگانه شهادت رئیس جمهوری کشورمان، حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان ایشان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار کردستان با صدور پیام مشترکی، شهادت ناباورانه رئیس‌جمهور مردمی و جمعی از همراهانش در سانحه دردناک سقوط بالگرد را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت مشترک «حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی» و «اسماعیل زارعی کوشا» به این شرح است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ»

در سالروز میلاد مسعود حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام روح بلند خادم ملت ایران، خادم الرضا حضرت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور جهادی و انقلابی، مردمی و محبوب و بزرگ‌مردی از تبار نیکان که در تمام دوران مسیر خدمت، مجاهدانه و خستگی ناپذیر بر عهد صادقانه خود با ذات احدیت مجاهدانه ایستاد، مسافر بهشت شد و به ملکوت اعلی پیوست و اکنون ایران همیشه سربلند در ماتم اوست.

به مشیّت مقدّر و رضای پروردگار سر فرود می‌آوریم و به تلخی و درد، دریغاگوی غیاب مردی می‌شویم که مرگ، هرگز نمی‌تواند نام و نشانش را بمیراند و به رنج او و هم‌رنج‌هایش، گنجی به میراث باقی مانده است او را به مهر بدرقه‌می‌کنیم که به نیکی، سزاوار همسایگی و همنشینی با حضرت حق است.

سرفرازی و شکوه ایران اسلامی، مرهون پایمردی بزرگ‌مردانی است که به تقدیم جسم و جان خویش، هیچ کم نگذاشتند و آبروی دیروز و امروزو فردای میهن شدند.

بی شک ملت ایران همیشه جاوید ما که امروز با خبر شهادت رئیس جمهور پرتلاش و خستگی ناپذیر و همراهان ایشان که در راه اعتلا و پیشرفت کشور جز خدمت به مردم بزرگ ایران سر از پا نمی شناختند، بر سر عهد خود ایستادند و جان خود را فدای ملت کردند، داغ جانسوز دیگری را متحمل خواهند شد.

اینجانبان با عرض تسلیت سانحه جانسوز بالگرد، عروج رییس جمهورمحبوب، خدوم، مغتنم و هیات همراه را خدمت رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، خانواده‌های داغدار این بزرگ مردان تاریخ و ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم و به مردم وفادار و قدرشناس و عزیزمان اطمینان می دهیم مسیر پر افتخار و خدمت با تاسی به روحیه خستگی ناپذیر آیت الله رئیسی قهرمان و خادم ملت، همواره با قوت و قدرت استمرار خواهد داشت.

پیام تسلیت امام جمعه سنندج و نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری

در پیام روز دوشنبه ماموستا فایق رستمی آمده است: با عرض تسلیت ضایعه جانکاه سانحه جانسوز بالگرد، شهادت رییس جمهور مردمی و خدوم ومغتنم حضرت آیت الله رییسی و همراهانش دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر جهادی امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه تبریز، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی و سایر همراهان را حضور رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی و ملت شریف ایران عزیز خاصتا مردم نجیب استان کردستان تسلیت عرض گفته و از درگاه خداوند متعال رضوان وحشر با اولیای الهی را برای آن مجاهدین انقلابی و خستگی ناپذیر و خادم ملت مسئلت مینمایم.

در ادامه عنوان شده است: قطعأ مردم فهیم وهمه علمای معزز کردستان هیچگاه خدمات ماندگار و دلسوزانه این بزرگ مرد را که خدمت با تاسی به روحیه جهادی برای آبادانی این استان بود از یادها فراموش نخواهند کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

عروج ملکوتی شهید جمهور خدمت داغ بزرگی بر دل تمامی ملت مومن و شرافتمند ایران اسلامی و آحاد ملل مستضعف جهان نهاد

در پیام مشترک اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ودبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان به مناسبت شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی شهید جمهور خدمت و همراهانش آمده است:

وَلاَتَقُولُوا لِمَن یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَ َتُ بَلْ أَحْیَآءٌ وَ لََکِن لآتَشْعُرُون

و به آنها که در راه خدا کشته میشوند، مرده نگویید! بلکه آنان زندهاند ولی شما نمیفهمید.

دیدم این مشهد چرا هی بی قراری می کند

جای باران، سیل در این شهر جاری می کند

دیر فهمیدم که او اندر فراق خادمش

عزم خود را جزم دارد، گریه زاری می کند

مردم شریف ایران اسلامی، داغداران عروج ملکوتی سید محرومان در سرزمین مجاهدتهای خاموش

شهادت حضرت آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی رییس جمهور محبوب، محجوب و مغتنم مردم مدار و سید محرومان به همراه وزیر امور خارجه، نماینده ولی فقیه و استاندار آذربایجان شرقی وسایر شهدای همراه ایشان موجب تاسف و تاثر خدمتگزاران حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در کردستان شهیدپرور گردید.

عروج ملکوتی شهید جمهور خدمت داغ بزرگی بر دل تمامی ملت مومن و شرافتمند ایران اسلامی و آحاد ملل مستضعف جهان نهاد.

شهادت هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران منادی عدالت اجتماعی و امیدآفرینی، فرمانده راستین جبهه مقاومت علیه استکبار و خادم الرضا، در شب میلاد حضرت ثامن الحجج آقا علی بن موسی الرضا (ع) مزد خدمت بی منت وی به ایران اسلامی و پیوستن به خیل عظیم شهدای جهان اسلام از صدر تا حال بود و استکبار ستیزی وی و دادپروری ایشان در مدل مدیریت اجرایی کشور که با رفتار علوی و همت حسینی آراسته بود جلوه ای از مردم سالاری دینی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی آنرا مغتنم شمردند.

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با تبریک و تسلیت این شهادت محضر حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و پرچمدار جهان اسلام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) از خداوند منان خواستاریم که ما را در زمره ادامه دهندگان راه این شهید والامقام خدمت به ملت شریف ایران اسلامی قرار دهد.

تاریخ ایران زمین هرگز رشادتها، اخلاق مداری، حسن برخورد، مدیریت علوی و منش سرشار از کرامت و معنویت رییسی و یاران شهیدش را فراموش نخواهد نمود.

عزا، عزاست امروز

روز عزاست امروز

خامنه ای رهبر

صاحب عزاست امروز

در متن پیام حسن عسکری فرماندار سنندج نیز آمده است:

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلٗا

ضایعه سخت و دردناک شهادت سیدالشهدای خدمت حضرت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همسنگران خدوم‌اش، وزیر امورخارجه، نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، استاندار آذربایجان شرقی و تیم حفاظت و کادر پرواز موجب تاسف و تالم گردید.

حضرت آیت‌الله رئیسی فقط رئیس جمهور نبود بلکه نقطه امید ملت ایران و سید محرومان، مرد مبارزه و جهاد و کار شبانه‌روزی بود که با عنایت و توجه ویژه به استان کردستان در طول این سه سال منشا خدماتی ماندگار برای این استان و شهرستان سنندج بودند که تا همیشه در اذهان مردم قدرشناس این دیار خواهد ماند.

با اراده و کمک رئیس جمهور شهید، و در سه سفر استانی به کردستان در طول سه سال خدمت پربارشان در کوتاه‌ترین زمان مشکل آب شرب سنندج و راه‌آهن همدان به سنندج بعد از ۲۰ سال به بهره‌برداری رسید و با بهره‌گیری از سیره این شهید بزرگوار نظیر مداومت و استقامت در پیگیری و تلاش برای حل مشکلات، خدمت به مردم با انگیزه و توان بیشتر ادامه خواهد یافت.

این مصیبت جانگداز را به پیشگاه حضرت، ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، ملت شریف ایران و استان کردستان و خاندان مکرم شهیدان خدمت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند کریم برای آن مبارز فقید و همراهانشان، رحمت واسعه الهی و همنشینی با پیامبر اعظم (ص) و ائمه اطهار (س) و برای بازماندگان معزز صبر و شکیبایی طلب می‌کنم.

پیام تسلیت سپاه بیت المقدس کردستان در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه

سپاه بیت‌المقدس کردستان در پی به‌شهادت‌رسیدن رئیس‌جمهور محترم و هیات همراه در حادثه سقوط بالگرد پیام تسلیت صادر کرد.

در بخشی از این پیام آمده است: "حادثه تلخ سقوط بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محبوب، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، استاندار آذربایجان شرقی و نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه، موجب حزن و اندوه فراوان شد.

پیام تسلیت رییس کل دادگستری استان کردستان

در بخشی از متن این پیام آمده است: حادثه دلخراش سقوط بالگرد و شهادت ناباورانه ریاست محترم جمهور، وزیر محترم امور خارجه، نماینده محترم ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، استاندار محترم و همراهان‌شان، مایه تأثر وتالم شدید شد.

ایشان در طول مدت حضور درخشان خویش، صادقانه، شرافتمندانه و جهادگرانه به مردم شریف و متدین ایران اسلامی و به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خدمات چشمگیری داشتند که بی شک اجر و پاداش آن به مصداق آیه شریفه با خداوند متعال است که می فرمایند: «و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله غفورا رحیما»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها