سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۰
قرائت‌خانه مجتمع عین‌القضات همدانی افتتاح شد

همدان - قرائت‌خانه شهید حججی مجتمع فرهنگی عین‌القضات همدانی به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر سه‌شنبه قرائت‌خانه شهید حججی مجتمع فرهنگی عین‌القضات با حضور شهردار، مدیران شهری و شورای شهر افتتاح شد.

افزایش سرانه مطالعه همگانی مدنظر قرار دارد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در این مراسم اظهار کرد: شهرداری در راستای خدمات‌رسانی مداوم و با کیفیت مطلوب در حوزه اقدامات فرهنگی و با شناخت مناسب از نیازهای شهروندان در گروه‌های سنی مختلف در تلاش است امکاناتی را فراهم کند تا تمام اقشار به ویژه نوجوانان و جوانان متناسب با نیاز خود از این امکانات بهره‌مند شوند.

محمود رجبی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به منظور ایجاد فضای مناسب و در دسترس برای مطالعه اقدام به تجهیز و بازگشایی قرائت‌خانه شهید حججی در محل یادمان عین القضات همدانی کرده است، گفت: این اقدام به منظور افزایش سرانه فضای مطالعه همگانی انجام شد.

وی ادامه داد: به زودی ساعت کاری و نحوه فعالیت قرائت‌خانه به اطلاع شهروندان و دوستداران کتاب و مطالعه می‌رسد تا بتواند بهتر مورد استفاده قرار گیرد.

ضرورت ایجاد قرائت‌خانه در فرهنگسراها

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز به ضرورت راه‌اندازی قرائت‌خانه در سطح شهر همدان اشاره کرد و گفت: ایجاد قرائت‌خانه در محله‌های مختلف شهر مورد نیاز است تا دانش‌آموزان بتوانند در آنجا به راحتی مطالعه کنند.

سعید شهابی‌نیا با بیان اینکه در محله‌های برخوردار چنین قرائت‌خانه‌هایی داریم اما نیاز بود که در مرکز شهر ایجاد شود، افزود: شهرداری اقدام خوبی انجام داد و این مرکز را به عنوان اولین مرکز به عنوان قرائت‌خانه راه‌اندازی کرد.

وی با بیان اینکه پیگیری می‌شود در فرهنگسراهای شهر این قرائت‌خانه‌ها راه‌اندازی شود، عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان فرهنگی شهرداری این است که فرهنگ کتابخوانی را در شهر رواج دهد که این قرائت‌خانه می‌تواند گام نخست در تحقق این مهم باشد.

جوانان از قرائت‌خانه استقبال خواهند کرد

رئیس اداره کتابخانه عمومی شهرستان همدان نیز اظهار کرد: امروز شاهد افتتاح قرائت‌خانه خانم‌ها در مجتمع فرهنگی عین القضات توسط شهرداری همدان هستیم که اقدام بسیار ارزشمند در حوزه فرهنگی است و جای قدردانی از شهرداری همدان دارد.

علی‌اصغر حسنی طباطبایی بیان کرد: با توجه به اینکه این منطقه از شهر فاقد کتابخانه است و نیاز مبرم قشر دانش‌آموز و دانشجو به سالن‌های مطالعه خصوصاً قرائت خانه وجود داشته، با اقدام خوب شهرداری امروز شاهد افتتاح یک قرائت‌خانه ۸۰ نفره در مجتمع عین‌القضات هستیم.

وی با بیان اینکه افتتاح این مراکز قطعاً با استقبال خوب جوانان همراه خواهد بود، عنوان کرد: افتتاح این مراکز می‌تواند ترافیک ایجاد شده در کتابخانه مرکزی که حجم مراجعه‌کننده بالا بوده و کمبود فضای مطالعاتی وجود دارد را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها