پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
۱۰ کتاب خواندنی از نگاه محمود پاک‌نیت/از «خواجه تاجدار» تا «ژان کریستف»

فارس- محمود پاک‌نیت بازیگر سینما و تلویزیون با معرفی ۱۰ کتاب، علاقه‌مندان به ادبیات را دعوت به داستان‌خوانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، کتاب‌های پیشنهادی که محمود پاک‌نیت به‌عنوان بازیگر حرفه‌ای سینما، تلوزیون و تئاتر معرفی کرده است و توصیه می‌کند تا علاقه‌مندان برای مطالعه انتخاب کنند، بدین شرح است: مجموعه «کلیدر» محمود دولت‌آبادی، خواجه «تاجدار» ذبیح‌الله منصوری، «جای خالی سلوچ» محمود دولت‌آبادی، «بامداد خمار» فتانه حاج سیدجوادی، «کنیز ملکه مصر» ذبیح‌الله منصوری، «زن رئیس شورای محله» یرو اندتیان و آندانیک خچومیان، «وصیت» جان گریشام، مجموعه «جان شیفته» رومن رولان، «ژان کریستف» رومن رولان.

محمود پاک‌نیت زاده ۱۰ دی ۱۳۳۱ بازیگر سینما و تلویزیون است. او از سال ۱۳۴۸ به فعالیت در عرصه سینما، تلویزیون ایران و تئاتر پرداخت. او مدرک درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است. محمود پاک‌نیت، از سال ۱۳۴۸ در زمینه تئاتر شروع به کار کرد و در ۵۲ نمایش حضور یافت. وی در سال ۱۳۵۲ به استخدام اداره کل فرهنگ و هنر درآمد. او مدت‌ها در گروه تئاتر (آزاد شیراز) عضو ثابت بود. بعد از بازی در تئاتر «بی تو مهتاب شبی…» به کارگردانی علینقی رزاقی توسط امرالله احمدجو برای بازی در سریال «روزی روزگاری» دعوت به‌کار شد. از سال ۱۳۶۷ به فعالیت در عرصه سینما و تلویزیون پرداخت و موفق به اخذ مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.

پاک‌نیت با مجموعه پرطرفدار «روزی روزگاری» به محبوبیت دست یافت و محبوبیت او با مجموعه‌های «پس از باران» و «پشت کوه‌های بلند» ادامه یافت. او در سریال «یوسف پیامبر» در نقش یعقوب پیامبر ایفای نقش کرده است. وی همسر مهوش صبرکن بازیگر سینما و تلویزیون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها