پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۳
عقلانیت انقلابی صفت بارز آیت‌الله شهید رئیسی بود

مرکزی - قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید جمهور در کنار صفات بارز و برجسته خود نظیر مردمداری، دارای صفتی مبتنی بر عقلانیت انقلابی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، سید محمد هاشمی عصر پنج‌شنبه در آیین یادمان شهدای خدمت؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان که در مصلای بیت المقدس اراک برگزار شد، اظهار کرد: در پی حادثه تلخ شهادت آیت الله رئیسی و همراهانش، مردم با حضور در تشییع پیکر شهدای خدمت؛ ارادت خود را نسبت به کارگزاران دینی خود نشان دادند و تشییع و بدرقه میلیونی شهید آیت الله ابراهیم رئیسی و همراهان وی در کشور گویای علاقه و محبت مردم نسبت به خادمان و کارگزاران صدیق نظام جمهوری بود و در این راستا صحنه‌هایی بی‌نظیر رقم خورد.

وی بیان کرد: شهید آیت الله رئیسی در کنار روحیات انقلابی‌گری، مردمی بودن و متواضع بودن یک صفت مشترکی مبتنی بر عقلانیت انقلابی داشت.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهید والامقام رئیسی با وجود اینکه در بالاترین سطح مدیریت اجرایی کشور قرار داشت خود را سرباز مقام معظم رهبری می‌دانست و همواره گوش به فرمان معظم له بود.

هاشمی عنوان کرد: حال و احوال مرحوم شهید آیت الله رئیسی واقعاً نمونه و تک بود و نسبتی که شهید خدمت با ولی‌فقیه برقرار کرده بود نسبت پدر فرزندی بود، ایشان سرلشکر و مدیر اداره اجتماعی کشور بود اما خود را سرباز حضرت آقا اعلام کرده بود و این امر را مسیری برای رسیدن به اهداف اسلامی می‌دانست.

هاشمی اظهار کرد: شهید رئیسی از روحیه‌ای برخوردار بود که با تمام طیف‌ها و گرایش‌های سیاسی ارتباط حسنه داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها