دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۳
کتاب کودک نویسنده اهل ترکیه منتشر شد

کتاب «دیلا؛ گربه‌ی ناراضی» به قلم تولین کُزیک اوغلو، تصویرگری صِدات گیرگین و ترجمه بهزاد تبریزی آرا از سوی نشر برکه برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دیلا؛ گربه‌ی ناراضی» اثری از تولین کُزیک اوغلو، نویسنده و روان‌شناس ترکیه‌ای است که با ترجمه بهزاد تبریزی آرا از سوی نشر برکه برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال منتشر شده است.

این اثر از مجموعه «قصه‌ی لیلا فونتِن» است. در معرفی این مجموعه از سوی ناشر آمده است: «سلام، من لیلا هستم. نوه‌ی نوه‌ی نوه‌ی لافونتن. بله، لافونتن. همان نویسنده معروفی که انتظار دارد ما از داستان‌هایی که در مورد حیوانات نوشته است، درس عبرت بگیریم. من با شنیدن داستان‌های او بزرگ شدم. نمی‌دانم این را به ارث برده‌ام، چون از نوه‌های لافونتن هستم یا در سرنوشت و تقدیرم نوشته شده است که با گذشت زمان، خانه‌ام پر از حیوانات شد.

مثل حیوانات لافونتن، حیوانات خانه من هم خلق‌وخوهای متفاوتی دارند. یکی می‌خندد، یکی گریه می‌کند، یکی عصبانی می‌شود، یکی می‌ترسد.

سال‌هاست که با این حیوانات زیر یک سقف زندگی می‌کنم و عاشق قصه‌گفتن هستم که عادت پدربزرگِ پدربزرگِ پدربزرگم بود و به من هم ارث رسیده است.».

داستان کتاب «دیلا؛ گربه‌ی ناراضی» درباره گربه‌ای است که همیشه ناراضی است و بداخلاق. وقتی گرسنه است نمی‌گوید گرسنه‌ام؛ بلکه شروع می‌کند به گریه‌کردن و البته بهانه‌های زیادی برای غمگین‌شدن و غرزدن پیدا می‌کند. این ویژگی‌ها ماجراهایی به وجود می‌آورد که در این کتاب روایت شده است.

بخشی از متن کتاب:

کسی که خوابش بیاید چه کار می‌کند؟

شما را نمی‌دانم، اما دیلای ما گریه می‌کند.

شب که ساعت خواب نزدیک می‌شود،

همه کمی بدخُلق می‌شوند اما دیگر نه در این حد!

حیف چشم‌هایت نیست دیلا؟

این ماجرا تا مدت‌ها ادامه داشت تا این‌که بالاخه کاسه‌ی صبر ما هم لبریز شد.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «دیلا؛ گربه‌ی ناراضی» به قلم تولین کُزیک اوغلو، تصویرگری صِدات گیرگین با ترجمه بهزاد تبریزی آرا در ۳۰ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۸۰ هزار تومان از سوی نشر برکه برای گروه سنی ۷ تا ۹ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط