یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۲
کتاب «صد سال جنگ بر سر فلسطین» منتشر شد

کتاب «صد سال جنگ بر سر فلسطین» تالیف رشید خالدی و ترجمه مریم صالحی از سوی انتشارات جهان کتاب به بازار چاپ و نشر آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «صد سال جنگ بر سر فلسطین» با عنوان فرعی تاریخ استعمار شهرک نشینان و مقاومت ۱۹۱۷-۲۰۱۷ تالیف رشید خالدی و ترجمه مریم صالحی از سوی انتشارات جهان کتاب به بازار چاپ و نشر آمد.

پس از ۱۹۱۷ (و صدور بیانیه بالفور)، فلسطینی‌ها خود را در مخمصه‌ای سه‌گانه یافتند که احتمالاً در تاریخ مقاومت در برابر اقدامات استعماری شهرک‌نشینی بی‌سابقه بود. برخلاف بسیاری از مردمانی که تحت حکومت استعماری قرار گرفتند، فلسطینی‌ها نه‌تنها می‌بایست با قدرت استعماری در کلان‌شهر، در این مورد لندن، بلکه می‌بایست با جنبش استعماری شهرک‌نشین منحصربه‌فردی که متعلق به بریتانیا اما مستقل از آن بود نیز مبارزه می‌کردند. این جنبش استعماری مأموریت ملّی خود را داشت، کتاب مقدس توجیه اغواکننده [عزیمت یهودیان اروپایی به سرزمین باستانی قوم بنی‌اسرائیل] و همچنین پایگاهی بین‌المللی و منابع مالی تثبیت‌شده در اختیار داشت.

با وجود ظرفیت خارق‌العاده جنبش صهیونیستی برای تجهیز و سرمایه‌گذاری در فلسطین، بین سال‌های ۱۹۲۶ تا ۱۹۳۲ رشد جمعیت یهودیان به نسبت کل جمعیت کشور متوقف شد و بین ۱۷ تا ۱۸.۵ درصد راکد ماند. برخی از این سال‌ها مصادف شد با رکود جهانی، زمانی که یهودیانی که فلسطین را ترک می‌کردند از کسانی که وارد می‌شدند پیشی می‌گرفتند.

کتاب «صد سال جنگ بر سر فلسطین» با عنوان فرعی تاریخ استعمار شهرک‌نشینان و مقاومت ۱۹۱۷-۲۰۱۷ تالیف رشید خالدی و ترجمه مریم صالحی با ۴۰۰ صفحه و بهای ۴۶۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهان کتاب به بازار چاپ و نشر آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها