چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۶
کلنگ کتابخانه «گزیک» به زمین زده شد

خراسان جنوبی- کلنگ کتابخانه عمومی گزیک از توابع شهرستان درمیان با حضور مدیرکل کتابخانه‌های استان با اعتبار بیش از ۳۰۰ میلیون تومان به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، محمود حاجی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم کلنگ زنی کتابخانه گزیک گفت: این پروژه در زمینی به مساحت ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار اولیه ۱۸۰ میلیون تومان کلنگ زنی شد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این کتابخانه بیش از ۳ میلیارد تومان است که پیش‌بینی می‌شود در طول سه سال به بهره‌برداری برسد.

حاجی با بیان اینکه بالغ بر۳ هزار و ۵۰۰ نفر از این کتابخانه بهره‌مند خواهند شد، گفت: این کتابخانه در بخش‌های کودک، کمک درسی، سالن مطالعه خواهران و برادران، ساخت کده بخش مرجع، اتاق گروهی، اتاق نوسوادان و نوجوانان، نشریات و نمازخانه ساخته می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: کتابخانه گزیک در سال ۹۰ در ساختمان استیجاری راه‌اندازی شد که اکنون ۲۷۰ عضو فعال دارد و ۶۰ درصد اعضا کودک و نوجوان هستند.

وی بیان کرد: هم اکنون ۸ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در این مجموعه موجود است که با بهره‌برداری از ساختمان جدید، کتب آن نیز افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها