پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
طرح دسترسی کتاب در سیستان و بلوچستان از طریق کتابخانه سیار پیگیری می‌شود

سیستان و بلوچستان -دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به وسعت و پراکندگی جمعیت در سیستان و بلوچستان و عدم دسترسی آسان مردم به کتاب، طرح دسترسی کتاب از طریق کتابخانه سیار در این استان پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زاهدان، مهدی رمضانی در جریان سفر به زاهدان اظهار کرد: یکی از اقدامات دولت مردمی و رئیس جمهور شهید در سفرهای استانی پیگیری مشکلات فرهنگی بود و ما موظفیم راه این شهید بزرگوار را ادامه دهیم.

وی افزود: در دیدار با مسئولان و کتابداران سیستان و بلوچستان از وضعیت شبکه کتابخانه‌ای این استان مطلع شدیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: آنچه که شایسته سیستان و بلوچستان است، تاکنون محقق نشده است بنابراین ما باید تلاش بیشتری برای تامین فضا و سرانه فرهنگی، دسترسی مردم به کتاب، کتابخانه و ترویج کتابخوانی انجام دهیم.

وی بیان کرد: طرح کتابخانه استاندارد در زاهدان وجود دارد و نظر ما بر این بود که این طرح به کتابخانه مرکزی سیستان و بلوچستان تبدیل شود که بودجه این طرح را در دولت پیگیری کردیم و امیدواریم به نتیجه مطلوب برسد.

رمضانی خاطرنشان کرد: با نظر رئیس جمهور شهید مقرر شد ۲۰۰ دستگاه سیار در اختیار شبکه کتابخانه‌های عمومی کشور با اولویت سیستان و بلوچستان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باز طراحی فضاهای موجود کتابخانه‌ای در سیستان و بلوچستان را پیگیری و امیدواریم در اولین فرصت اقدامات اجرایی و عملیاتی انجام شود تا شاهد یک کتابخانه با طراحی جدید در زاهدان باشیم.

دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: معتقدیم که توسعه شبکه کتابخانه‌ای نیاز به یک همت فراگیر درون استانی دارد و در کل کشور این فضا شکل گرفته است.

وی اظهار کرد: با توجه به اولویت بندی که در سیستان و بلوچستان وجود دارد از این حیث عقب افتاده‌ایم و تلاش می‌کنیم با انگیزه‌ای که وجود دارد این عقب ماندگی جبران شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها