یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵
پیش‌بینی بیش از یک هزار برنامه تابستانه در کانون پرورش فکری استان مرکزی/ محوریت کتاب و قصه

مرکزی _ مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: امسال اردوهای درون شهری و درون استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی به صورت ویژه برگزار می شود و مهمترین فعالیت‌های تابستانه کانون ذیل محورهای فرهنگی کتاب و قصه است.

احسان منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک از فعالیت ۴۴ مرکز ثابت و ۵ مرکز پستی و سیار در استان مرکزی خبر داد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی گفت: فعالیت ۴۴ مرکز ثابت و ۵ مرکز پستی و سیار و ۶۰ فعالیت برای کودکان ۴ تا ۱۸ سال در برنامه‌های تابستانه پیش بینی شده است و مهم‌ترین برنامه‌های ذیل محورهای فرهنگی کتاب و قصه است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین محورهای هنری کانون شامل انواع و اقسام کارگاه‌ها از جمله نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، عکاسی، نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی ادامه داد: در حوزه محورهای ادبی، فعالیت‌های کانون شامل داستان نویسی و شعر برای کودکان خلاق و فعالیت علمی نیز ذیل محور فرهنگی مانند رباتیک و چرتکه است.

منصوری با بیان اینکه امسال برنامه‌های تابستانه با رویکردهای ویژه‌ای نسبت به سال گذشته برگزار می‌شود، افزود: ارتباط با خانواده‌ها و والدین؛ برگزاری انواع کارگاه‌های مشاوره؛ استفاده از حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی و گروه‌های مردم نهاد از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده امسال است.

وی تند خوانی را یکی از ضرورت‌های فهم بهتر مطالب برای کودکان عنوان کرد وی بیان داشت: در همین راستا این مهم با هدف افزایش سواد رسانه خبرنگاری کودکان جزو سرفصل‌های برنامه تابستانه قرار گرفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی اضافه کرد: سال گذشته ۷۸۵ کارگاه برای کودکان برگزار شد و امسال بیش از یک هزار برنامه پیش بینی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها