چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰
کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است» به چاپ چهارم رسید

کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است» به قلم آلیسون ریچی با ترجمه شیما شریفی از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ چهارم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است»، داستان دختر کوچکی به نام فیبی است؛ او برای اینکه بتواند بخوابد، از همان راه‌حل قدیمی شمردن گوسفندان استفاده می‌کند؛ اما این‌بار گوسفندها مانند همیشه نیستند و خودشان تصمیماتی دارند. فیبی با اینکه در رختخواب دراز کشیده؛ ولی خسته نیست و خوابش نمی‌برد. پس تصمیم می‌گیرد چشم‌هایش را ببندد و گوسفند بشمارد, اما کار پریدن از روی نرده‌ها برای گوسفندها خسته‌کننده است، بنابراین تصمیم می‌گیرند کارهای مهیج‌تری انجام دهند.

اول کفش‌هایشان را می‌پوشند و اسکیت روی یخ، بازی می‌کنند. بعد روی موتورسیکلت‌ها می‌نشینند و با آخرین سرعت گاز می‌دهند، هر چقدر هم فیبی صدایشان می‌کند، گوش نمی‌دهند. بعد هم می‌روند سراغ کارها و شیطنت‌های دیگر مانند رقصیدن دسته‌جمعی، اسکی، ترامپولین، فوتبال و آب‌تنی در دریاچه. هر قدر هم که فیبی صدایشان می‌کند تا به آن‌ها بگوید هنوز بیدار است و آن‌ها آرام بگیرند، فایده‌ای ندارد. نهایتاً فیبی خسته می‌شود و چشم‌هایش را می‌بندد و خوابش می‌برد و گوسفندها که به هدف‌شان رسیده‌اند، می‌روند تا برای خودشان خوش بگذرانند!

کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است»، کتابی است با متنی طنزآمیز و شعرگونه اما ساده که تصاویر بزرگ و شاد در هر صفحه، متن را همراهی می‌کند و گزینه مناسبی برای بلندخوانی است.

در پشت جلد کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است» آمده است: فیبی در رخت‌خواب گرم و نرمش دراز کشیده بود، پتو را کشیده بود روی خودش و سعی می‌کرد بخوابد. اما هر کاری می‌کرد خوابش نمی‌برد. چشم‌هایش را بست و شروع کرد به شمردن گوسفندها. اما گوسفندهای شیطون نقشه‌ی دیگری داشتند، آن‌ها آنقدر شلوغ‌بازی در می‌آوردند و این‌طرف و آن‌طرف می‌روند که فیبی نمی‌تواند آن‌ها را بشمرد! فکر می‌کنید گوسفندهای شیطون می‌گذارند فیبی بخوابد؟

اطلاعات بیشتر:

کتاب «آهای! گوسفندهای شیطون وقت خواب است» به قلم آلیسون ریچی، تصویرگری کورنلیا هاس و ترجمه شیما شریفی از سوی انتشارات پرنده آبی (واحد کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی) در ۲۸ صفحه و به بهای صد هزار تومان برای گروه سنی «ب» و «ج» منتشر شده است و اکنون چاپ چهارم آن در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان به ادبیات کودک و نوجوان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط