یکشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۴
توزیع کتابچه‌های قرآنی مسطورا در زنجان آغاز شد

زنجان- مدیرکل تبلغات اسلامی استان زنجان گفت: توزیع کتابچه‌های طرح قرآنی مسطورا در زنجان آغاز شد.

حجت‌الاسلام علی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ماه محرم فرصت مناسبی برای ترویج و تبلیغ معارف دینی و قرآنی است؛ از همین رو به واسطه اجرای موفق طرح آیه‌های زندگی در ماه رمضان این طرح در ماه محرم نیز اجرا می‌شود.

وی گفتمان‌سازی و رواج مفاهیم قرآنی در زندگی آحاد مرد را از اهداف این طرح برشمرد و گفت: طرح ملی مسطور یعنی سطر به سطر زندگی با آیه‌های قرآنی، به گونه‌ای که آیه‌های قرآن به گفتمان عمومی در جامعه تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان افزود: با اجرای این طرح سه ساله، نقش و اثرات قرآن در زندگی به عینه ساری و جاری شده و آن‌گونه که توقع داریم، رفتار مطابق با دستورات قرآن نهادینه می‌شود.

یوسفی با اشاره به اینکه در ایام محرم نیز این طرح در روستاها اجرایی می‌شود، اضافه کرد: محور این طرح آیاتی است که روی مسائل اعتقادی مردم تاکید داشته و در زندگی انسان دخیل است و با طرح کلی اندیشه‌های اسلامی مطابقت دارد.

وی ادامه داد: در قالب طرح مسطورا ۱۵۰ آیه از کلام‌الله مجید در مدت سه سال در جامعه گفتمان‌سازی شده و هر سال ۵۰ فراز از آیات قرآن در قالب ۳۰ فراز محوری و ۲۰ فراز حول آن انتخاب شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هم اکنون توزیع این کتابچه در نقاط مختلف استان در حال توزیع است، گفت: تولید کلیپ‌هایی در زمینه آموزش، حفظ مفاهیم، تدبر در آیات، تهیه کاربرگ‌های آموزشی برای کودکان و ویژه برنامه‌های فرهنگی نیز از دیگر اقداماتی است که همراه با طرح مسطورا اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط