دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰
جلسه مطالعاتی با محوریت کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» در بوکان برگزار شد

آذربایجان‌غربی- با هدف ترویج خواندن و تعمق بخشیدن به دانایی اولین جلسه مشترک کتابخانه مستوره کردستانی بوکان و موسسه تفکر خلاق با محوریت کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» نوشته جیمز نوربری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، با هدف ترویج خواندن و تعمق بخشیدن به دانایی اولین جلسه مشترک کتابخانه مستوره کردستانی بوکان و موسسه تفکر خلاق با محوریت کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» نوشته جیمز نوربری برگزار شد.

لیلا صالحی، عضو سابق انجمن کتابخانه‌های عمومی بوکان در ابتدای جلسه بعد از معرفی نویسنده به محتوای کتاب پرداخت و افزود: این کتاب با الگو گرفتن از متن اپانیشادها قصد دارد الگوهای تاب آوری و تحمل اجتماعی کودکان را ارتقا دهد.

وی افزود: هر چند کلمات قصار کتاب طوری طراحی شده‌اند که بزرگسالان هم می‌توانند از آن استفاده کنند و سفر پاندا و اژدها شرایطی را ایجاد می‌کند تا از تجربیات زیسته آنان بهره بگیریم و آن را به زندگی خود اضافه کنیم.

صالحی ادامه داد: این کتاب آموزش را به سمت تحمل و باشکوه نمودن روح سوق می‌دهد و هدف ما هم از خوانش این کتاب بالابردن قدرت تحمل رنج و افزایش صبوری است.

جلسه مطالعاتی با محوریت کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» در بوکان برگزار شد

به گزارش ایبنا؛ در ادامه، ۱۴ نفر از کودکانی که کتاب را خوانده بودند، درباره آن اظهار نظر کردند.

کودکان انرژی مثبت پاندا و یادگرفتن از طبیعت مثل هفت سال در خاک بودن بامبو و رشد ۲۱ متری آن در یک هفته را در این کتاب پسندیدند و عاشق نقاشی‌های کتاب شدند که متن را تکمیل می‌کند. آنها متفق القول بودند که خواندن کتاب به وقت و توجه نیاز داشت و لازم بود روی جملات تامل کنند تا معنایش را درک کنند.

جملات برگزیده کتاب از زبان کودکان عبارتند از؛
وقتی که چای می‌نوشی، چای بنوش
اگر فکر می‌کنی گم شدی، دوباره از اول شروع کن
هر کسی به اندازه کافی خوب است
فکرهای بد باعث نمیشه تو آدم بدی بشی، موج ها اقیانوس نیستند
اگر از ترس امتحانش نکنی، قطعاً شکست خوردی
از اولین نفر شروع کن!
کلمه ها برای همه چیز کافی نیستند
هیج مسیری در هیج نقشه ای نیست
اشتباهات تو تلاشت رو نشون میده
بیا خودمان را جشن بگیریم
ترس مانع مردن نمیشه، اما مانع زندگی میشه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها