دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱
کتابخانه‌ها نقش بسزایی در رشد فرهنگ جامعه دارند

کرمان- نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی گفت: کتابخانه ها به عنوان مراکزی پویا و فعال، نقش بسزایی در رشد فرهنگ جامعه دارند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محمد معتمدی زاده در دیدار با کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان سیرجان اظهار کرد: کتابخانه‌ها به عنوان مراکزی پویا و فعال، نقش بسزایی در رشد فرهنگ جامعه دارند که با ارائه خدمات فرهنگی، پاسخگوی نیاز مراجعین بوده و همواره سهم قابل توجهی در پرکردن اوقات فراغت جوانان، نوجوانان و علاقمندان به کتاب دارند.

وی ضمن اشاره به زحمات و تلاش‌های موثر، کتابداران را قشری مظلوم و گمنام دانست که خالصانه خدمت صادقانه و بی ریا دارند و در همین راستا قول مساعد پیگیری در راستای رفع مشکلات کتابخانه‌هاو کتابداران را داد.

محمدعلی حافظی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیرجان ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، گزارشی از وضعیت موجود و هچنین فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی کتابخانه‌های عمومی و اداره شهرستان را ارائه کرد.

وی همچنین افزود: طبق قانون بخش عمده‌ای از اعتبارات کتابخانه‌های عمومی از محل سهم نیم درصد درآمد شهرداری‌ها تأمین می شود و علیرغم اینکه شهرداری‌های شهرستان در پرداخت نیم درصد همکاری خوبی در اجرای قانون دارند؛ باز هم مشکلاتی وجود دارد.

حافظی در ادامه با اشاره به بنگاه‌های اقتصادی فعال و شرکت های معدنی و صنعتی منطقه پیشنهاد این مراکز به عنوان معین اقتصادی کتابخانه‌ها را مطرح کرد.

در ادامه این نشست، کتابداران، مشکلات کتابخانه‌ها و مسائل فرهنگی شهرستان در زمینه کتابخوانی را با نماینده در میان گذاشتند و ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخانه‌ها و برنامه های فرهنگی، خواستار پیگیری و مساعدت در رفع مشکلات کتابخانه‌ها شدند.

در پایان جلسه محمد معتمدی زاده از کتابخانه شهید مطهری سیرجان بازدید و کارت عضویت کتابخانه برای وی صادر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها