دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
برای سفر تفریحی کوتاه باتومی برویم یا تفلیس؟

هر زمان صحبت از سفر کوتاه تفریحی می‌شود، باتومی و تفلیس به عنوان بهترین گزینه جلوه نمایی می‌کنند. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا هر زمان صحبت از سفر کوتاه تفریحی می‌شود، باتومی و تفلیس به عنوان بهترین گزینه جلوه نمایی می‌کنند. باتومی و تفلیس از حیث داشتن جاذبه های متنوع گردشگری به عنوان دو شهر پرگردشگر به شمار می روند. اگر بتوانید در سفرتان به گرجستان از هر دو شهر باتومی و تفلیس بازدید کنید خواهید توانست کمی در کنار سواحل بکر باتومی مشغول تفریحات آبی شوید و در نهایت در جاذبه های تاریخی تفلیس مشغول کنجکاوی شوید و از تمام مشغله های روزانه فاصله بگیرید.

ویژگی های منحصر به فرد تفلیس

تفلیس، پایتخت گرجستان و مشهورترین شهر این کشور است. تفلیس در نزدیکی کوه های قفقاز قرار دارد و اغلب آب و هوای اقیانوسی دارد. اگر به این شهر سفر کنید جاذبه های مدرن و قدیمی اش شما را شگفت زده خواهد کرد. تفلیس به دو بخش تفلیس جدید و تفلیس قدیمی تقسیم می شود و از همین رو در بخش تفلیس قدیمی جاذبه های تاریخی نظیر قلعه، مجسمه‌ها، آتشگاه و مسجد را خواهید دید. در بخش جدید می توانید جاذبه های منحصر به فرد جدید را مشاهده کنید. گردشگران اغلب در ماه ها اردیبهشت تا تیر به این شهر سفر می کنند. اگر شما هم اهل تهران هستید و تفلیس را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اید می توانید به صورت مستقیم به این شهر پرواز داشته باشید و بلیط هواپیما تهران تفلیس را رزرو کنید.

جشنواره های تفلیس

برای کسانی که عاشق جشنواره های موسیقی هستند، تفلیس یک گزینه عالی به شمار می رود. سالیانه در تفلیس جشنواره های موسیقی زیادی در فصل بهار، تابستان و پاییز انجام می شود.

تفلیس پایتخت غذاهای گرجی و بین المللی

با وجود اینکه اکثر رستوران های تفلیس بر روی غذاهای گرجی تمرکز دارند اما رستوران های دیگری هم هستند که غذاهای بین المللی سرو می کنند. در سفر به تفلیس حتماً غذاهای محلی مانند خینکالی، کوفته گوشت، خاچاپوری، پای پنیر، کباب گرجی و سبزیجات را سرو کنید.

موزه های تفلیس

حتی اگر به جاذبه های تاریخی علاقه ای نداشته باشید، حتماً از دیدن ابزارهای قدیمی و آثار هنری لذت خواهید برد. در تفلیس بیش از ده موزه هنری و تاریخی و مردم شناسی وجود دارد که می تواند توجهتان را به خود جلب کند.

ویژگی های منحصر به فرد باتومی

باتومی در نزدیکی دریای سیاه قرار دارد و از آب و هوای اقیانوسی و مرطوب برخوردار است. سواحل بکر و زیبایش هر گردشگری را مجذوب خود می کند. از این رو افرادی که به دنبال تفریحات آبی هستند، اغلب فصل بهار و پاییز را برای سفر انتخاب می کند. موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد باتومی باعث شده که گردشگران بتوانند هتل هایی با ویو رو به ساحل دریای سیاه و رو به شهر را انتخاب کنند. باتومی از نظر مراکز خرید نیز توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. از جمله مراکز خرید این شهر می توان به مواردی مانند مرکز خرید دریای سیاه، گراند مال و مرکز خرید باتومی اشاره کرد. در مراکز خرید این شهر انواع مخصولات با برند اصل یافت می شوند. با این اوصاف اگر شما هم تصمیم دارید باتومی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید می توانید همین حالا برای رزو بلیط اقدام کنید. اگر اهل تهران هستید، می توانید با تهیه بلیط هواپیما تهران باتومی پرواز مستقیم به این شهر را تجربه کنید.

برای سفر تفریحی کوتاه باتومی برویم یا تفلیس؟

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی در دنیا کم نظیر است به طوریکه می توان گفت نظیر آن در دنیا وجود ندارد. اگر به باتومی سفر کنید می توانید گونه های گیاهی مختلف با چشم اندازی زیبا را مشاهده کنید.

تنوع مقاصد گردشگری در باتومی

از ویژگی های کم نظیر باتومی می توان به تنوع بالای گردشگری اشاره کرد. گردشگری دریایی، گردشگری تجاری، گردشگری فرهنگی، گردشگری تفریحی و گردشگری روستایی تنها برخی از تنوع های گردشگری این شهر هستند.

آیا می توان پس از تفلیس به باتومی رفت؟ فاصله تفلیس باتومی چقدر است؟

یکی از چالش های گردشگران در سفر به گرجستان این است که چگونه می توانند در مدت زمان کوتاه هر دو شهر معروف گرجستان را مورد بازدید قرار بدهند. گفتنی است که فاصله تفلیس باتومی حدود ۳۸۰ کیلومتر است و گردشگران می توانند با استفاده از وسایل حمل و نقل شهری به بازدید از این دو شهر بپردازند. وسایل حمل و نقل شهری شامل ماشین خصوصی، قطار، اتوبوس، هواپیما و تاکسی است. اما بهترین روش استفاده از قطار است که می توانید مناظر زیبای میان این دو شهر را ببینید و از زیبایی اش لذت ببرید.

برای سفر تفریحی کوتاه باتومی برویم یا تفلیس؟

باتومی و تفلیس دو مقصد محبوب گردشگری هستند که به دلیل برخورداری از جاذبه های مختلف و داشتن موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد می توانید سفری متفاوت و مفرح را تجربه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها