یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
اوج گیری اقتباس در چند سال اخیر

محمدرضا شهبانی گفت: در سال‌های اخیر با توجه به همت وزارت فرهنگ و معاونت فرهنگی، اقتباس در سینما روند رو به رشدی داشته است.

محمدرضا شهبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا گفت: در سال‌های اخیر با توجه وزارت ارشاد و همت معاونت فرهنگی، اقتباس روندی روبه‌رشد داشته‌است و با فیلم‌هایی نظیر پرویزخان، پروین، آسمان غرب و چندی دیگر این پیشرفت نظر مخاطبان و پژوهشمندان این حوزه را به خود جلب کرده‌است.

وی با اشاره به ماهیت اقتباس مطرح کرد: اینکه اقتباس کپی محض نیست و الهام گرفتن و دخل و تصرف در موضوع است، آن را به مسئله‌ای جذاب برای اقشار متفاوت جامعه تبدیل کرده‌است. چرا که پیوند تخیل پیوند با زمان امروز می‌تواند نیاز جامعه را برطرف کند و اقتباس بر روی این نقطه دست گذاشته‌است.

همچنین وی افزود: در اینجا که می‌توان به نقش پررنگ و دارای اهمیت کتاب اشاره کرد. به این سبب که تلفیق کتاب و هنر فیلم‌سازی چنان دو روی سکه سینما، آگاهی بخشی و سرگرمی را در برگرفته‌است و توانسته مخاطبان هر دو سمت را به یک وحدت برساند و به سرآمدی بیش از پیش اقتباس کمک کند.

شهبانی تصریح کرد: هر هنرمند، باید سبک خودش را بشناسد و با توجه به آن تولید اثر کند. به عنوان مثال اقتباس سبک‌های متعددی دارد و تنها زندگی‌نامه اشخاص اقتباس نیست و رویدادها و نگاه‌های متعدد می‌تواند اقتباس‌های متفاوتی را به وجود آورد. چرا که همیشه تنوع و تکثر به جذابیت بیشتر کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها