پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰
کتاب «دیباچه نویسی بر مرقع؛ نگارش تاریخ هنر در ایران قرن دهم هجری» منتشر شد

کتاب «دیباچه نویسی بر مرقع؛ نگارش تاریخ هنر در ایران قرن دهم هجری» نوشتهٔ دیوید جی. راکسبرو و ترجمهٔ حنیف رحیمی پردنجانی در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۳۸۳ صفحه به قیمت ۴۲۰ تومان به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دیباچه نویسی بر مرقع؛ نگارش تاریخ هنر در ایران قرن دهم هجری» نوشتهٔ دیوید جی. راکسبرو و ترجمهٔ حنیف رحیمی پردنجانی در نوبت اول تابستان ۱۴۰۳ با ۳۸۳ صفحه به قیمت ۴۲۰ تومان به همت انتشارات فرهنگستان هنر منتشر شد.

کتاب «دیباچه نویسی بر مرقع؛ نگارش تاریخ هنر در ایران قرن دهم هجری» با موضوع تاریخ هنر ایران برای هنردوستان و علاقه‌مندان به این حوزه گردآوری شده است.

این کتاب اثری است که به تحلیل تاریخی و محتوایی دیباچه‌های مرقع در اواخر دوره تیموری و اوایل دوره صفوی پرداخته و برگردان آن به زبان فارسی برای پژوهشگران تاریخ هنر ایران ضروری است.

دیوید جی. راکسبرو به‌عنوان نویسندهٔ این کتاب به موضوع مغفول و کمتر پرداخته شدهٔ متون تاریخ هنر ایران در قرن دهم ق.شانزدهم م. می‌پردازد و سعی می‌کند با کندوکاو در دیباچه‌های مرقعات، زندگی و زمانهٔ مؤلفان، زمینه‌های ظهور و استفادهٔ این متون، ابعاد ادبی، ساختار، زبان، ایماژهای مکرر متنی و مخاطبان آنها را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت دیباچهٔ دوست‌محمد هروی بر مرقع بهرام میرزا را به‌عنوان نمونهٔ مطالعاتی تحلیل کند.

این کتاب دارای ۳۰ تصویر به همراه توضیحات لازم مربوط به هر تصویر و نمودارهای روابط استاد؛ شاگردی هر دیباچه قرار دارد که بر دانش مخاطبان نسبت به موضوع کلی کتاب می‌افزاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها