چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۴
کتاب صوتی دوزبانه «نذری پرپرک» اثر کلر ژوبرت درباره امام حسین (ع)

در این مطلب به معرفی کتاب‌ صوتی «نذری پرپرک» نوشته کلر ژوبرت با صدای سارا منفرد از انتشارات گروه فرهنگی سماوا پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب صوتی «نذری پرپرک» اثر کلر ژوبرت، داستانی کوتاه، جذاب و شنیدنی با محور ویژگی‌های شخصیتی امام حسین (ع) است که برای کودکان گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، با صدای سارا منفرد به کوشش انتشارات گروه فرهنگی سماوا روایت می‌شود. نسخه چاپی این کتاب نیز در نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) منتشر شده است.

این کتاب سه زبانه است و ترجمه متن به عربی و انگلیسی در ستون‌هایی در چینش‌های منظم، همراه با تصویرسازی آورده شده است. شما در کتاب صوتی «نذری پرپرک» با دو فایل مواجه خواهید بود؛ به این‌صورت که یک فایل، قصه را به زبان فارسی و فایل دیگر، همین قصه را که کارولین جی کراسکری به زبان انگلیسی ترجمه کرده است، همراه با موسیقی متنی گوش‌نواز برای شما روایت می‌کند.

کتاب صوتی «نذری پرپرک» قصه یک پروانه را تعریف می‌کند که با دیگر دوستان خود در یک باغچه زندگی می‌کند و زمانی که درباره امام حسین (ع) می‌شنود، تصمیم می‌گیرد همراه دوستانش برای امام مهربانی‌ها نذری پخش کند. پرپرک، همان پروانه‌کوچولوی قصه، دلش می‌خواهد نذری خودش از همه بهتر باشد؛ به همین دلیل نمی‌خواهد به دوستانش کمک کند و شربت درست‌کردن را به آن‌ها یاد بدهد؛ تا اینکه سنجاقک پیر این داستان، قصه‌ای از امام حسین (ع) برای او تعریف می‌کند که باعث می‌شود ماجرا جور دیگری رقم بخورد.

همان‌طور که می‌دانید اگر مفاهیم مهمی همچون ویژگی‌های شخصیتی معصومین (ع) را به شیوه غیرمستقیم به کودکان بیاموزیم، این یادگیری برای آن‌ها شیرین‌تر خواهد شد. شعر و قصه نیز یکی از قالب‌های مناسب انتقال این مفهوم به کودکان است. پس با شنیدن کتاب صوتی «نذری پرپرک» خود را به شنیدن قصه‌ای شیرین از مهربانی امام حسین (ع) دعوت و کودکان‌تان را با مفهوم نذری، کار دسته‌جمعی و شخصیت امام حسین (ع) آشنا کنید.

در قسمتی از کتاب صوتی «نذری پرپرک» می‌شنویم:

اسم من پرپرکه و توی باغچه تهِ پارک زندگی می‌کنم. هر شب سنجاقک پیر برای من و دوستام قصه می‌گه. از قصه‌هایی که توی شهر از آدم‌ها شنیده. الان هم چندشبه که از یه انسان بزرگ برای ما قصه می‌گه. من یه پروانه خیلی کوچولو بیشتر نیستم اما اونقدر از خوبی‌های اون شنیدم که از ته دلم دوسش دارم؛ اسمش امام حسینه.

دیشب سنجاقک پیر داستان چند بچه رو گفت که برای امام حسین نذری می‌دادن. من با ذوق و شوق به دوستام گفتم: ما هم می‌تونیم نذری بدیم. کفشدوزک پرسید: ما به این کوچولویی؟ آخه چجوری؟ گفتم: می‌تونیم شربت درست کنیم به یاد امام حسین که تشنه شهید شد، به موجودات باغچه شربت بدیم.

اطلاعات بیشتر:

کتاب صوتی «نذری پرپرک» نوشته کلر ژوبرت، با ترجمه انگلیسی کارولین جی کراسکری و و ترجمه عربی موسی عربی به همت نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر) برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال منتشر شده است. نسخه صوتی این اثر نیز با صدای سارا منفرد در انتشارات گروه فرهنگی سماوا تولید و در تمام سکوهای اینترنتی کتاب صوتی، در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط