پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۶
مجهزترین کتابخانه سیار در حوزه سیستان راه‌اندازی می‌شود

سیستان و بلوچستان- سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی به زودی با پیگیری‌های انجام شده یک کتابخانه سیار در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زابل، علی ولایتی پور گفت: کتابخانه مرکز ایجاد انگیزه است و جوانان تحصیل کرده و در حال تحصیل برای سپری کردن اوقات فراغت، مطالعه خارج از درس و بهره‌گیری آموزشی از منابع و کتاب‌های موجود به آن مراجعه می‌کنند و این فرصت بسیار مهم است.

وی فضای مجازی را یکی از دلایل کاهش استقبال از کتابخانه‌ها ذکر کرد و گفت: امروزه افراد با جستجو در اینترنت و فضای مجازی برای پرسش‌های خود پاسخی خواهند یافت اما در کشوری با سابقه غنی از فرهنگ و تمدن و وجود دانشمندان و نخبگان بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف، به منظور استقبال از کتاب‌خوانی باید برنامه‌ریزی مناسبی جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها انجام شود.

به گفته ولایتی پور، ترویج و توسعه کتابخوانی در سطح جامعه از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بر این اساس ضرورت دارد همه مسوولان در راستای ترویج مطالعه مفید از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی تاکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته و پیگیری‌هایی که انجام شده به زودی مجهزترین کتابخانه سیار در حوزه سیستان راه اندازی و در اختیار کتابخوانان و فعالان این حوزه قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها