سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۲
کتاب «مستند رادیویی به زبان آدمیزاد» منتشر شد

چاپ نخست جلد سوم کتاب «مستند رادیویی به زبان آدمیزاد؛ راهنمای عملیاتی کارگردانی نمایش‌های رادیویی، مستندهای نمایشی، رادیو تئاتر، و نمایشنامه‌خوانی از صفر تا صد» با ترجمه، تحقیق و نگارش مهدی آذری از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ اولین مستند رادیویی ثبت‌شده را باید مربوط به سال ۱۹۳۷ و موضوع سقوط بالن هیندنبرگ و پس از آن مجموعۀ شش‌ماهه CBS در سال ۱۹۳۹ با عنوان «همه آمریکایی‌ها… همه تازه‌واردها…» با موضوع زندگی جوامع کوچ‌نشین به آمریکا دانست. البته فراموش نکنیم که این اولین مستندهای رادیویی را اگر امروز بررسی کنیم، شاید هرگز در ساختار مستند نگنجانیم، اما این دلیل نمی‌شود که حرکت تاریخی‌شان را فراموش کنیم.

چند سال پس از جنگ جهانی، شبکه‌ها یکی‌یکی به موضوع مستند رادیویی علاقه‌مند شدند، در حالی که تا همان موقع برنامه‌سازی رادیو در دیگر ساختارها حدود نیم قرن سابقه داشت. در دهه ۷۰ میلادی و با به وجود آمدن رادیوی عمومی ملی در آمریکا، در سال ۱۹۷۱، دوباره مستندهای رادیویی به شیوه‌ای غیرتجاری و آموزشی تغییر ماهیت دادند و در مدت کوتاهی برنامه‌هایی چون «همه آنچه مطالعه شده» شیوه‌های خلاق برنامه‌سازی مستند در قلمروی رادیو را توسعه بخشیدند.

جلد سوم این کتاب در ۱۰۶ صفحۀ رقعی، شمارگان ۶۰۰ نسخه و با قیمت ۱۱۰.۰۰۰ تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ ۸۸۳۱۰۶۱۰ و فروشگاه اینترنتی با شمارۀ ۶۶۴۱۵۴۰۱ تماس حاصل نمایند. همچنین از طریق پیام‌رسان‌های بله و ایتا انتشارات سروش به شماره ۰۹۹۲۱۶۰۵۱۱۹ و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها