یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۲
علی‌آباد کتول میزبان اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان است

گلستان- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با اشاره به اینکه در سال جاری شاهد رشد پنج برابری عضوگیری و افزایش اعضای کانون بوده‌ایم، گفت: استان گلستان و شهرستان علی‌آباد کتول میزبان اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) است.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، با اشاره به حضور مجتبی حاذق نیکرو، مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون کشور باهدف تشریح رویداد کشوری قاف (قله ادبیات و فرهنگ) باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان در نخستین روز از هفته جاری در گرگان، گفت: اردوی باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) به میزبانی کانون گلستان در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان علی‌آباد کتول در تاریخ ۲۲ تا ۲۶ مرداد برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد ۱۲۰ نوجوان شاعر و نویسنده که از بهترین‌های استان خود هستند با همراهی اساتید به نام هنری و ادبی کشور حضور خواهند داشت.

الهه غیناقی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سال جاری شاهد رشد پنج برابری عضوگیری و افزایش اعضای کانون به ۲۱ هزار نفر عضو هستیم.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۱۸ مرکز در استان گلستان دارد که از این تعداد ۳ مرکز در شهر گرگان قرار دارد و نیز سرانه کتاب کانون به هفت جلد رسیده که نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

غیناقی همچنین با اشاره به برخی اقدامات انجام‌شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، افزود: افتتاح نخستین استودیو کودک و نوجوان در شهرستان گرگان و ایجاد نخستین حسینیه کودک و نوجوان هم‌زمان با ۱۰ شب نخست ماه محرم در علی آبادکتول ازجمله اقدامات کانون از ابتدای سال تا به امروز بوده است.

به گزارش ایبنا، تربیت نسل نو شاعران و نویسندگان متعهد در حوزه کودک و نوجوان و برنامه‌ریزی ۳ ساله برای رشد و بالندگی آینده‌سازان با بهره‌گیری از شیوه‌های هدفمند و استفاده از ظرفیت‌های صاحبان قلم و اندیشه در ارتقای آگاهی‌های اعضا، ازجمله اهداف باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی نوجوان (قاف) این حرکت فرآیند محور ادبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها