سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۷
شفافیت قراردادهای سینمایی و نشر نیاز به رضایت طرفین دارد

امیرحسین قاضی‌زاده گفت: قراردادهای ما در حوزه سینما و نشر محرمانه نیست و چون رضایت طرفین شرط است و الزام قانونی در میان نیست، باید توافق دو طرف صورت بگیرد.

سرویس فرهنگ مقاومت خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): امیرحسین قاضی‌زاده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم روز خبرنگار گفت: آرزومندم که بنیاد شهید توانسته باشد که همکاری خوبی با خبرنگاران داشته باشد و اطلاعات کافی را درباره فعالیت بنیاد را در اختیار آنها گذاشته باشد.

او افزود: وظیفه خبرنگار تبیین رویدادی است که در عالم اتفاق افتاده و خبرنگار آن را به سمع و نظر دیگران برساند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان کرد: خدا حقایق عالم را خدا آفریده و همه پیامبران کارشان خبرنگاری بوده به شکلی حقایق همه عالم را تبیین کنند و برای همین دشمنان زیادی داشتند.

قاضی‌زاده گفت: امروز در دنیا ۱۵۰ خبرنگار را به شهادت رساندند که مانع از تبیین اخبار شوند. این میزان شهادت خبرنگاران نشان می‌دهد آنها در کار خود درست عمل کردند که به شهادت رسیدند. کار شما در حوزه ایثار و شهادت مقدس است، چون ممتازترین افراد را به مردم معرفی می‌کنید. آنها به عنوان الگو هستند که خدا در مقابل چشم ما گذاشته است به طوری که در طی مبارزات فلسطین افراد زیادی به شهادت رسیدند و در میان خدا، فردی به نام اسماعیل هنیه را برای شهادت انتخاب می‌کند و موضوع شهادت او تاریخ را تغییر خواهد داد.

او ادامه داد: امکان دارد فردی در کنار سایر مبارزان قرار بگیرد و در فضای جهاد فی سبیل الله، رضای خدا برایش مهم است و با این نگاه با تفکر پرچمدار حقیقی پیوند م‌خورد و به شهادت می‌رسد و او مبنا و معیار می‌شود.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران اظهار کرد: وقتی در مقام خبرنگار می‌خواهیم یک شهید را روایت کنیم روایت یک اسم نیست، بلکه پرداختن به ابعاد شخصیتی شهید است و خبرنگاران باید از نزدیک حقایق را کشف و روایت کنند. چرا خبرنگاران زیادی در جنگ شهید می‌شوند؟ چون به خط مقدم نزدیک و در میدان به تولید خبر می‌پردازند. از این رو خبرنگار باید اتصال و ارتباط برقرار کند تا بتواند شهادت را به درستی روایت کند.

قاضی‌زاده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ارقام قراردادهای بنیاد در حوزه سینما و نشر گفت: قراردادهای ما محرمانه نیست و چون رضایت طرفین شرط است و الزام قانونی در میان نیست تا کنون قراردادها منتشر نشده است. از طرفی انتشار قرارداد باید با توافق دو طرف صورت بگیرد. البته ما منعی نداریم و اگر فرد مقابل اجازه دهد قرارداد را منتشر می‌کنیم. حالا امیدواریم در دوره بعد این شیوه را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها