شنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۹
«ورزش، نشاط، کودکي» در كتاب‌فروشي‌ها

کتاب «ورزش، نشاط، کودکي» اثر دکتر شهرزاد طهماسبي بروجردي و دکتر مهدي شهبازي از سوي انتشارات بامداد کتاب منشتر شد.\

به گزارش خبرگزاري کتاب ايران(ايبنا)، در اين اثر سعي شده به نکات با اهميت درباره و ورزش کودکان و عوامل تاثيرگذار بر آن‌ها اشاره شود تا والدين و مربيان بتوانند از آن به عنوان راهنمايي براي اداره بازي کودکان و رشد شخصيت آنان استفاده کنند.

اين کتاب در هفت فصل تنطيم شده است. در فصل نخست ويژگي‌هاي جسماني، رواني و اجتماعي کودک از سه تا 11 سالگي بيان شده و سپس فعاليت‌هاي بدني مناسب براي هر سن عنوان شده است.
فصل دوم اثر، يادگيري حرکتي و عوامل موثر بر آن را شرح مي‌دهد و سومين فصل، وجود تفاوت‌هاي يادگيري در دختران و پسران و علل اين تفاوت‌ها را بررسي مي‌کند.

فصل چهارم شيوه‌هاي آموزشي مختلف و روش‌هاي آموزش مهارت‌هاي ورزشي به کودکان را شامل مي‌شود. حرکات بنيادي و چگونگي انجام آن‌ها توسط کودکان نيز در فصل‌هاي پنجم و ششم بيان شده است.

در آخرين فصل اثر نيز به اهمييت بازي در رشد کودک و تاثير آن بر جنبه‌هاي مختلف جسماني، اجتماعي و عاطفي اشاره و تقسيم‌بندي بازي‌ها و چندين نمونه بازي براي کودکان نگاشته شده است.

در مقدمه‌اي از پروفسور «فردريک آلن» در ابتداي کتاب آمده است: «معلمان در گذشته تنها با فکر و مغز اطفال کار مي‌کردند، نه جسم آنان. حتي دويدن، فريادزدن و بازي اطفال را خطا و گناه به حساب مي‌آوردند.
در اين دوران اطفال نسبت به گذشته طبيعي‌تر زندگي ‌مي‌کنند و بيشتر مورد تاييد والدين و بزرگترهاي خود قرار مي‌گيرند. معلمان نيز به خوبي مي‌دانند که جسم و روح کودک دو مقوله تاثيرگذار برهمديگر هستند و بايد هردو درکنار هم تربيت و پرورش يابند.»

کتاب «ورزش، نشاط، کودکي» از سوي انتشارات بامداد کتاب در شمارگان 2000 نسخه، 176 صفحه و بهاي 350000 ريال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط