یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۷
استفاده  از اساطیر ایرانی در نمادهای شهر کرمان

کرمان- شهردار کرمان با اشاره به مجسمه وداع آخر گفت: المان‌های شهر کرمان با بهره‌گیری از اساطیر باستان و نمادهای ملی و آیینی انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، محسن تویسرکانی شامگاه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: نصب مجسمه وداع اخر، خداحافظی سهراب از مادرش که برگرفته از داستان‌های شاهنامه بود، بازخوردهای خوبی در سطح شهر داشت، تلاش می‌کنیم تا با بهره‌گیری از فرهنگ و آیین‌ها و همچنین تاریخ مربوط به هر محله المان‌های شهری و محله‌ای را نصب کنیم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی کرمان گفت: ۱۳ دی تعدادی از همشهریان شهید شدند و جا دارد المان‌هایی در شان آنها در شهر نصب کنیم که فراخوان آن را در سطح بین‌المللی دادیم.

سمپوزیون بین المللی مجسمه سنگ و فلز برگزار می شود

وی تصریح کرد: سمپوزیون مجسمه سنگ و فلز در ظرف دو هفته آینده برگزار می‌شود و بیش از ۳۰ المان نصب شد، المان‌های فاخری که در سطح شهر می‌بینید.

وی با اشاره به اینکه شاید کرمان به عنوان یک کلانشهر قابل قبول نباشد و این امر تلاش بیشتری را از سوی ما می‌طلبد، تصریح کرد: بحث بودجه ای داریم که بسیار مهم است و برخی از استان‌ها چند برابر بیشتر از ما بودجه می‌گیرند و بیشتر آباد می‌شوند.

تویسرکانی تصریح کرد: شهرداری باید خود کسب درآمد کند و خرج کند و اصولاً تمایل دارند بودجه‌ای را تصویب کنند که بتوانند وصول کنند، ما بودجه را حدود ۸۵ درصد افزایش دادیم.

وی تاکید کرد: بافت تاریخی کرمان جز آثار ارزشمند کرمان است، یکسری ضوابط باید رعایت شود که رعایت آنها وقت زیادی می برد، اراده ما بر این است که وقتی نام بافت تاریخی می شود، متمرکز بر چند نقطه محدود نشویم.

به گفته وی، ما نیز کار را در این زمینه آغاز کردیم، مثلاً میدان ارگ را در راستای جذب گردشگر را مهیا کردیم و کسبه هم بسیار همکاری کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها