یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۸
افتتاح ۳ باب کتابخانه جدید در خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: سه باب کتابخانه جدید علامه امینی شهر قهستان، واعظ اسفدنی شهر اسفدن و کتابخانه امیرآباد بیرجند با اعتبار هفت میلیارد تومانی طی هفته دولت افتتاح می‌شود.

محمود حاجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: در استان ۸۴ باب کتابخانه در سطح استان داریم، و در تمام نقاط استان به جز شهر جدید ماژان کتابخانه وجود دارد؛ شهر ماژان ۴۰۰ نفر جمعیت دارد در حالی که در قانون آمده است که تنها شهرهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می‌توانند کتابخانه داشته باشند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی درخصوص تعداد اعضای کتابخانه‌های استان گفت: بیش از ۷۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های استان هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اقدامات و فعالیت‌ها طی دو سال اخیر بحث حضور در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار و روستاها است، افزود: امروز کتابخانه‌ها به پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند و آموزش‌های منجر به اشتغال و تولید کارگاه‌های فرزندآوری و سبک زندگی را دنبال می‌کنند و تمام کتابخانه‌های استان دارای بخش کودک هستند.

حاجی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌ها بحث راه‌اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه‌های استان است و در حال حاضر ۶ مرکز مشاوره مختلف تحصیلی و ازدواج و … در کتابخانه فعال شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه سه باب کتابخانه در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود، افزود: کتابخانه علامه امینی شهر قهستان، واعظ اسفدنی شهر اسفدن و کتابخانه امیرآباد بیرجند با ۷ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

وی در ادامه گفت: امسال اعتبارات کتابخانه‌های استان به ۲۵ میلیارد تومان رسیده که نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

حاجی بیان کرد: در سامانه ثبت برنامه‌های دفاع مقدس، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی رتبه دوم را توانست کسب کند و در حوزه جشنواره کتابخوانی رضوی رتبه چهارم را در کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز کتابخانه‌ها به یک کلید واژه در حوزه فرهنگ تبدیل شده است، گفت: مهم‌ترین برنامه فرهنگی امسال بحث جشنواره کتابخانه رضوی است که تا ۳۰ آذر مهلت برای شرکت علاقمندان وجود دارد.

وی به برنامه‌های فرهنگی اشاره کرد و افزود: طی چهار ماه ابتدای سال جاری ۲ هزار و ۲۹۲ برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان برگزار شده است.

حاجی در پایان عنوان کرد: طی سال جاری ۱۹۸ هزار و ۸۶۰ نسخه کتاب امانت داده شده که بیشترین در حوزه ادبیات و کودک بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها