یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
تازه‌ترین عناوین از مجموعه «قصه فرماندهان» به کتابفروشی‌ها رسید

سه جلد از جدیدترین آثار «قصه فرماندهان» با نام‌های «به وقت ماه»، «کاکو عبدالله» و «پرواز در نگاه پروانه» در انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا «به وقت ماه» به نویسندگی رضا صفری براساس زندگی سردار شهید «ذاکر حیدری» نوشته شده است. این شهید از شهدای مدافع حرم است که در سال ۱۳۹۵ در سوریه دعوت حق را لبیک گفت و به درجه رفیع شهادت رسید. شهید حیدری در دوران دفاع مقدس هم حضور داشت و مسئولیت‌هایی مثل رئیس قبضه، دیده‌بان توپخانه، فرمانده گردان، فرمانده عملیات توپخانه لشکر عاشورا و رئیس ستاد توپخانه عاشورا را بر عهده داشت. «به وقت ماه» هم حضور شهید در دفاع‌مقدس و هم در حلب سوریه و دفاع از حرم را روایت می‌کند.

دومین اثر با نام «کاکو عبدالله» براساس زندگی شهید مدافع حرم «عبدالله اسکندری» به قلم اصغر فکور نوشته شده است. این اثر گزیده داستانی از زندگی شهید عبدالله اسکندری در قالب ده داستان کوتاه است. سردار سرتیپ پاسدار عبدالله اسکندری مشهور به سردار بی‌سر و سیدالشهدای مقاومت فارس، متولد شیراز، از شهدای شاخص جبهه مقاومت و مدافعان حرم در سوریه و عراق بود که برای پاسداری از حریم اهل بیت (ع) به شام رفت و در روزهای ابتدایی خرداد ۱۳۹۳ در حلب به دست دژخیمان تکفیری سر از پیکر پاکش جدا شد و به شهادت رسید.


«پرواز از نگاه پروانه» آخرین عنوانی است که احمدرضا امیری سامانی به نگارش درآورده است. این کتاب به روایت پروانه محمودی همسر شهید یاسینی است و ده داستان از زندگی این شهید را روایت می‌کند. علیرضا یاسینی از قهرمانان بزرگ نیروی هوایی است که از نظر ساعت پروازی با هواپیمای جنگی، نفر دوم کشور است. «پرواز از نگاه پروانه» داستان‌های مختلفی از زاویه دید دانای کل و سوم شخص (پروانه محمودی) را پیش روی مخاطب می‌گذارد. شهید یاسینی سال ۱۳۷۳ در جریان یک حادثه هوایی به شهادت رسید.

مجموعه «قصه فرماندهان»، مجموعه کتاب‌هایی است که به زندگینامه و خاطرات شهدای دفاع مقدس و فرماندهان ارشد روزهای سخت جنگ ایران و عراق می‌پردازد. این کتاب‌ها که تعداد جلدهای آن در حال افزایش است با زبانی جذاب و ویژه نوجوانان به تقریر در آمده است. «قصه فرماندهان» تاکنون بارها تجدید چاپ شده و توانسته نظر بسیاری از نوجوانان ایرانی را به خود جلب نماید.

هر سه عنوان کتاب با شمارگان ۱۲۵۰ در بازار نشر موجود هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها