یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
«سوگ‌سروده‌هایی برای یک پری» در بازار کتاب

مجموعه‌شعر «رؤیای زنی سبکبال که از شبِ خیال می‌گذشت» تازه‌ترین اثر فرزاد کریمی، به‌زودی از سوی نشر ثالث روانه‌ بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا این اثر ششمین مجموعه شعر و هشتمین کتاب این شاعر و پژوهش‌گر ادبی است.
مجموعه شعر «رؤیای زنی سبکبال که از شبِ خیال می‌گذشت» مشتمل بر ۸۳ شعر است که شاعر تمامی آنها را در سوگ مادرش سروده است. شاعر در این مجموعه از عشق و اجتماع و تلفیق آنها که پیش‌تر به‌عنوان شگرد شاعری از آنها بهره می‌گرفت، بر انسان، فلسفه بودن و چیستی‌های زندگی انگشت گذاشته و به‌گونه‌ای این مسائل را به پرسش گرفته است.
زبان شاعر در این مجموعه، مانند مجموعه‌های پیشینش، میان زبان گفتار روزمره و زبان معیار است و کریمی برخلاف دفترهای قبلی که بر استفاده بسیار از اسطوره‌ها تأکید داشت، در این مجموعه بر آیین‌ها، مناسک و آداب عامیانه پای فشرده است.
آیین‌های مربوط به مرگ، تدفین و سوگ‌واری برجستگی ویژه‌ای دارند و شاعر در این مجموعه از عشق و اجتماع و تلفیق آن‌ها که پیش‌تر به‌عنوان شگرد شاعری از آن‌ها بهره می‌گرفت، بر انسان، فلسفه‌ی بودن و چیستی‌های زندگی انگشت گذاشته و به‌گونه‌ای آنها را به پرسش گرفته است.
این مجموعه مانند مجموعه شعرهای پیشین با طرح جلدی از ناصر نصیری و در ۱۴۲ صفحه به‌زودی در دسترس علاقه‌مندان به شعر قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها