یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
سومین پیش رویداد همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت برگزار شد

کرمان- سومین پیش رویداد همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت با موضوع کتابخوانی، فرهنگ مقاومت و وقف به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد کرمان در سومین پیش رویداد همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت با موضوع کتابخوانی، فرهنگ مقاومت و وقف، با اشاره به اهمیت اشاعه فرهنگ اربعین و وقف اظهار داشت: اربعین به عنوان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان می تواند فرصت مناسبی برای رساندن پیام اربعین به سراسر دنیا است.

وی افزود: برگزاری همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت می تواند صدای مظلومیت مردم غزه و فلسطین را به جهانیان برساند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اشاره به اهمیت برگزاری این همایش بیان کرد: فعالیت‌های فرهنگی متعدد از جمله نشست های کتابخوان، بازنمایی منابع، جمع خوانی و … در کتابخانه‌های سراسر استان با موضوعات این همایش در حال برگزاری است.

احمد وفائی در ادامه با اشاره به اهمیت تفکر در حوزه فرهنگ افزود: فرهنگ مقاومت دو مولفه مهم دارد که یکی ریشه در آرمان ها و ارزش‌های اسلامی فرهنگ نبوی و دیگری ریشه در فرهنگ و تمدن ایرانیان دارد که مقاومت و صبر در آن بارز است.
وی با اشاره به واقعه عاشورا و فرهنگ آزادگی، ایستادگی و مقاومت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) عنوان کرد: باید از این واقعه بزرگ الگو بگیریم.

به گزارش ایبنا، همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت دوم و سوم مهرماه پس از اربعین به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد.

محورهای این همایش اربعین و فرهنگ مقاومت اربعین، حقوق و روابط بین الملل، اربعین و اقتصاد، اربعین، معنویت، اخلاق و سلامت، اربعین، فرهنگ، هنر و رسانه، اربعین و تمدن نوین اسلامی و اربعین و فرهنگ ِ انتظار می باشند و محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه و علاقمندان داخلی و خارجی می‌توانند مقالات خود را تا ۳۱ مردادماه ۱۴۰۳ به نشانی الکترونیکی همایش: arsc.uk.ac.ir فارسی، عربی arscen.uk.ac.ir و انگلیسی ارسال کنند.
دبیرخانه کمیته علمی این همایش در محل دانشگاه شهید باهنر و دبیرخانه اجرایی آن در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان مستقر است.

سومین پیش رویداد همایش بین المللی اربعین و فرهنگ مقاومت با موضوع کتابخوانی، فرهنگ مقاومت و وقف، با حضور علیرضا منظری توکلی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان؛ سید مهدی احمدی موسوی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی؛ احمد وفائی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و جمعی از مسئولین، کتابداران، اعضا، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد در سالن اجتماعات باستانی پاریزی کتابخانه مرکزی کرمان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها