دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
خبرنگاران رویداد عینی اربعین را برجسته کنند

کردستان - مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان با اشاره به ارزش خبری مجاورت گفت: خبرنگاران به پرداختن به این ارزش خبری رویداد اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان را برجسته کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام طه توکلی، پیش‌ازظهر دوشنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان که در محل سالن سینما بهمن سنندج برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام اظهار کرد: خبرنگاران وجدان‌های بیدار جامعه هستند و همواره در راستای اطلاع‌رسانی تلاش می‌کنند.

وی شهادت ۱۶۵ خبرنگار در غزه در طول چند ماه اخیر را بیانگر مظلومیت این قشر زحمتکش خواند و گفت: خبرنگاران همواره رویدادها و حوادث را ثبت و ضبط می‌کنند تا برای آیندگان منشاء خیر و آبادانی باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان نقش خبرنگاران در بیان واقعیات را بی‌بدیل دانست و افزود: هر جا خلاء وجود دارد، ناشی از عدم اطلاع، دشمن‌شناسی و زمان‌شناسی است.

توکلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به مسائل بین‌الملل و جنایات چندین ماهه اخیر رژیم صهیونیستی در غزه بیان کرد: اکنون بی‌اعتمادی به این جرثومه فساد و کمرنگ شدن حمایت‌های کشورهای دیگر از این رژیم موقت شکل گرفته و مظلومیت مردم فلسطین برای همه کشورها ثابت شده است.

خبرنگاران رویداد عینی اربعین را برجسته کنند

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و بیان واقعیات ماموریت خبرنگاران بوده که باید مظلومیت شهدای اخیر غزه را به دنیا برسانند، اظهار کرد: سران مزدور اسرائیل در اوج ناجوانمردانه؛ خانواده‌هایی که در سایه مظلومیت و محدودیت به مدرسه پناه برده و اسکان پیدا کرده‌اند، در هم می‌کوبند و آنان را به خاک و خون می‌کشند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس استان کردستان همچنین عنوان کرد: در کردستان مظاهر طبیعی، ظرفیت‌های مختلف، مشاهیر و بزرگان فرهنگ و هنر کم نداریم، خبرنگار باید سراغ مشاهیر و اماکن رفته و این سرمایه‌ها را منعکس و به جامعه معرفی کند.

حجت الاسلام توکلی، در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه خبرنگاران در برابر این ظرفیت‌های مغفول مانده وظیفه و نقش خود را به درستی انجام دهند، اضافه کرد: یکی دیگر از ملاک و معیار برجسته شدن یک خبر، واژه مجاورت است، اکنون فصل آن است که خبرنگاران در این رستاخیز اربعین که زائران از مرز باشماق تردد می‌کنند، این رویداد عینی را برجسته کنند.

مسئول بسیج رسانه استان کردستان در ابتدای این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهادت شهید صارمی و ۱۶۵ خبرنگار در غزه و وقایع و حوادث گوناگون بیانگر آن است که خبرنگاران همواره در وسط و کف میدان هستند.

سجاد عرفانی، عشق و ایمان را رمز موفقیت اهالی رسانه عنوان کرد و افزوذ: اگر عشق و ایمان نباشد، خبرنگاران در رسالت خود پایبند نیستند.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاران بیان کرد: صاحبان قلم و رسانه وظیفه آگاهی‌بخشی به افکار عمومی، خنثی‌سازی فضاسازی‌های دشمنان و تزریق امید و زندگی به جامعه از جمله رسالت اصحاب رسانه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها