پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۱
«دل به عشقت مبتلا شد» به چاپ دوم رسید

انتشارات نیستان هنر در آستانه اربعین حسینی، چاپ دوم کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» را به همراه نسخه صوتی کتاب با صدای نویسنده روانه بازار کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا چاپ دوم کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» نوشتۀ محمد آقاسی وارد بازار نشر شد.

آدم‌ها از زوایای مختلف پدیده‌های جمعی را مورد بررسی قرار می‌دهند و جامعه‌شناسان با نگاهی علمی این‌کار را انجام می‌دهند. پدیده جمعی شیعی پیاده‌روی اربعین، در یک دهه گذشته، بزنگاه مهمی برای ارائه نظرات بوده است.

کتاب «دل به عشقت مبتلا شد»، روزنگاشت‌های یک نویسنده است که سفر خود در سال ۱۳۹۶ را در قالب یک سفرنامه، به رشته تحریر درآورده است. مردم، موج جمعیت، تفاوت‌های فرهنگی ایرانی و عراقی و حرکت جمعی و هم‌بسته آن‌ها از مبدا به مقصد، بخشی از مسائلی است که نویسنده تلاش کرده به آن بپردازد.

او از ابتدایی‌ترین ارکان سفر آغاز می‌کند، اما در انتها، غرق در خلوص معنایی زیارت شده، و آخرین جملات کتاب، با نگاهی دیگر طرح می‌شود. گویی میان زمین و آسمان دیگر به هم رسیده و آشتی برقرار شده است.

نویسنده تلاش کرده در این سفر پنج روزه، ارکان پیاده‌روی اربعین را با نگاهی جامعه‌شناختی و با استفاده از ارکان روایت، بیان نماید. برای بیان نیز به این سفر بسنده نکرده و به سفرهای دیگری که داشته هم در این کتاب اشاره کرده است.

انتشارات نیستان هنر در آستانه اربعین حسینی، چاپ دوم کتاب را روانه بازار کرده است. نکته جالب آن‌که نسخه صوتی کتاب، با صدای نویسنده نیز، برای علاقه‌مندان دردسترس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها