پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
دورهمی خوانش و معرفی کتاب « آزادی معنوی» در تفرش برگزار شد

مرکزی – دورهمی خوانش و معرفی کتاب «آزادی معنوی» تالیف شهید مرتضی مطهری با مشارکت دارالقرآن مصلی شهرستان تفرش در کتابخانه عمومی حکیم نظامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، این دورهمی با عنوان نشست مطالعاتی پیرامون کتاب «آزادی معنوی» با مشارکت دارالقرآن مصلی شهرستان تفرش در کتابخانه عمومی حکیم نظامی برگزار شد و بانوان شرکت کننده در این دورهمی با بخشی از اهداف کتاب «آزادی معنوی» آشنا شدند.

کتاب «آزادی معنوی» استاد مطهری در ۸ فصل شامل: «آزادی معنوی»، «عبادت و دعا»، «توبه»، «هجرت و جهاد»، «بزرگی و بزرگواری روح»، «ایمان به غیبت»، «معیار انسانیت چیست؟» و «مکتب انسانیت» تالیف شده است.

در بخشی از کتاب آمده است: «هرگز امتی، ملتی، گروهی، جمعیتی به مقام قداست یعنی به مقامی که بشود آن ملت را تقدیس و تمجید کرد و مقام افتخار نخواهد رسید؛ مگر اینکه در آن ملت کار به آنجا برسد که ضعیف در مقابل قوی بایستد و بدون آنکه تعتعه و لکنتی به زبانش بیفتد حق خودش را از قوی مطالبه کند. این جمله هم در نهج البلاغه و هم در اصول کافی است.

کتاب «آزادی معنوی» یا «گفتارهای معنوی» مجموعه‌ای از چند سخنرانی شهید مرتضی مطهری است. این کتاب نخست با نام «گفتارهای معنوی» به چاپ رسید و بعدها به نام «آزادی معنوی» تغییر نام داد. کتاب «آزادی معنوی» در حوزه آزادی و آزادی اجتماعی انسان و بشریت صحبت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها