یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۸
۸ کتابخانه بزرگ‌مقیاس در فارس در حال تکمیل و تجهیز است

فارس- معاون توسعه کتابخانه ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با اشاره به افتتاح ۸ کتابخانه بزرگ مقیاس در فارس، گفت: این طرح به عنوان پروژه‌ای در سطح کلان در نهاد کتابخانه‌ها طراحی و تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوشنبه شب در سفر یک‌روزه به شهر شیراز با همراهی محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از چهار پروژه کتابخانه‌ای در دست افتتاح شیراز بازدید کرد.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد در حاشیه این بازدید عنوان کرد: پس از شهادت رئیس جمهور، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش کرد برخی پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای را با پیگیری مضاعف به سرانجام برساند.

وی عنوان کرد: در استان فارس و به ویژه شهر شیراز به دلیل عقب‌افتادگی شدیدی که به لحاظ زیربنا و سرانه فضای کتابخانه‌ای وجود داشت، طرحی برای ایجاد کتابخانه‌های بزرگ‌مقیاس در سال پیش برنامه‌ریزی شده بود.

هراتی با بیان اینکه اقدامات و مذاکرات شکل گرفت، افزود: طرح افتتاح ۸ کتابخانه بزرگ‌مقیاس در فارس، که ۵ کتابخانه آن در شیراز است، به عنوان یک برنامه کلان در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طراحی و تدابیر ویژه‌ای برای آن اتخاذ شده است.

هراتی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های نهاد برای این پروژه‌ها تصریح کرد: دبیرکل نهاد نیز از تمام ظرفیت و ارتباطات مجموعه کمک گرفتند تا این پروژه‌ها در مسیر بهره‌برداری قرار گیرد. از این رو در استان فارس ابتدا، هشت پروژه تعیین شد و اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز با همت و سرعت بیشتری که فراتر از حالت عادی و کار عادی دستگاه‌ها و ادارات است، این پروژه‌ها را در مسیر تکمیل و تجهیز قرار داده است.

وی با بیان اینکه این کتابخانه‌ها به زودی افتتاح خواهد شد، گفت: اکثر این پروژه‌ها بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و مراحل آخر را طی می‌کنند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد، به سرانجام رسیدن این پروژه ها را حاصل کار جمعی و شبانه‌روزی دانست و گفت: در اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان فارس، برای این طرح کلان، کارویژه‌ای تعریف شد و برای هر پروژه یک مسئول تعیین شده است، لذا همکاران علاوه بر انجام کار تخصصی خود، مدیریت پروژه‌ها را که هر کدام در حد یک کتابخانه استاندارد است، انجام می‌دهند. این کار ارزشمند است؛ به ویژه اینکه فعالیت و حجم کاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این ایام سال زیاد است و برنامه‌های نهاد نیز در این دوره شتاب گرفته است.

وی تأکید کرد: پروژه‌های در دست افتتاح استان فارس به خوبی مدیریت و اجرا شده است. این در حالی است که فارس، استان پهناوری است.

به گفته هراتی، در طراحی کتابخانه‌ها همچنین خدمات جدید در نظر گرفته شده است. همه موارد کاری در حد استاندارد و با سرعت خوب و فراتر از حد انتظار شکل گرفت و همکاران اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و کتابداران همراهی کردند.

وی اضافه کرد: طراحی و اجرای این پروژه ها از نظر پشتیبانی یک عملیات موفق بود. در تجربه کاری سه ساله بنده در معاونت توسعه کتابخانه‌های نهاد، می‌توان گفت این مدل مدیریتی و تکمیل پروژه‌ها در استان فارس الگوی خوبی است.

هراتی در پایان با اشاره به توسعه کتابخانه‌های عمومی در دولت سیزدهم گفت: آیت‌الله رئیسی، سیدالشهدای خدمت، این روحیه را در همه افرادی که در دولت سیزدهم کار کردند، ایجاد کرد. همکاران من در استان فارس به بهترین شکل تلاش کردند این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه این هشت پروژه بزرگ و متنوع با خدمات به‌روز به ثمر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها