سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۴
تله کابین نمک آبرود بهتره یا رامسر؟

وقتی که به شمال ایران می‌روید و قصد دارید از تفریحات جالب و طبیعت فوق‌العاده لذت ببرید، ممکنه بین تله‌کابین‌های معروف نمک‌آبرود و رامسر دچار تردید شوید در این مطلب می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های مختلف این دو تله‌کابین به شما کمک کنیم تا بتونید با خیال راحت تصمیم بگیرید.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا وقتی که به شمال ایران میرید و قصد دارید از تفریحات جالب و طبیعت فوق‌العاده لذت ببرید، ممکنه بین تله‌کابین‌های معروف نمک‌آبرود و رامسر دچار تردید بشید. هر کدوم از این تله‌کابین‌ها ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن و یه تجربه متفاوت رو ارائه می‌دن. اما حالا سؤال اینجاست که کدوم یکی بهتره و کدوم می‌تونه سفر شما رو حسابی لذت‌بخش‌تر کنه؟ تو این مطلب می‌خواهیم با بررسی ویژگی‌های مختلف این دو تله‌کابین به شما کمک کنیم تا بتونید با خیال راحت تصمیم بگیرید.

مشخصات تله کابین رامسر

این تله‌کابین که به‌عنوان بزرگترین تله‌کابین ایران شناخته می‌شه، تو سال ۱۳۸۷ توسط شرکت خارجی دوپل مایر ساخته شد. تله کابین رامسر که یکی از معروف‌ترین تله‌کابین‌های شمال ایرانه، دو تا ایستگاه داره و مسافرا رو از ایستگاه بام سبز به بالای کوه ایمیلی می‌بره. تو مجموعه بام سبز، علاوه بر این تله‌کابین، کلی امکانات و تفریحات دیگه هم هست تا مسافرا بتونن حسابی لذت ببرن و راحت باشن.

م شخصات تله کابین نمک آبرود

اگه به دنبال بهترین تله کابین شمال کشور و بزرگترین تله‌کابین شمال ایران هستید، باید به استان مازندران سفر کنید. توی شهرک توریستی نمک آبرود در دل کوه‌های جنگلی فوق‌العاده زیبای مازندران، یکی از زیباترین تله کابین‌های ایران قرار داره. این تله کابین که به عنوان امن‌ترین تله‌کابین ایران هم شناخته می‌شه، به خاطر بازرسی‌های روزانه، سیستم عیب‌یابی خودکار و داشتن ژنراتور و موتور اضطراری از امنیت خیلی بالایی برخورداره.

تله کابین نمک آبرود در چالوس، بلندترین تله‌کابین ایران هست و دو خط داره. خط اولش ۴۲ کابین چهار نفره داره و مسیر رو تا قله مدوبن در کمتر از ۱۵ دقیقه طی می‌کنه. خط دومش هم با ۳۵ کابین شش نفره، گردشگران رو به قله دیو حمام می‌بره. در ایستگاه‌های دوم هر دو خط این تله‌کابین معروف، امکانات رفاهی باکیفیت مثل رستوران و کافی‌شاپ و همچنین جاذبه‌های طبیعی مثل غار، جنگل بکر و چشم‌اندازهای رویایی وجود داره که تجربه‌ای فراموش‌نشدنی رو براتون به ارمغان میاره.

تله کابین نمک آبرود بهتره یا رامسر؟

تله کابین رامسر بزرگتر است یا نمک آبرود

مسیر تله‌کابین رامسر ۲ کیلومتره و فقط یه خط داره، ولی تله‌کابین نمک آبرود دو تا خط داره که مسیرهای یکی ۲۱۰۰ متر و اون یکی ۱۷۰۰ متره. ایستگاه بالایی تله‌کابین رامسر هم توی یه نقطه از کوهستان قرار گرفته که هم شیبش زیاده و هم فضای زیادی نداره.

ارتفاع تله کابین رامسر و نمک آبرود

مسیر تله‌کابین رامسر در ارتفاع ۷۰۰ متری قرار داره و شما رو برای ۱۲ دقیقه در حال تماشای جنگل و دریا همراهی می‌کنه. طول این مسیر حدود ۲۰۰۰ متره و سرعت حرکتش ۳ متر در ثانیه است.

تله‌کابین نمک‌آبرود هم دو خط داره که هر دو در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارن و به قله‌های البرز مرکزی و دل جنگل‌های هیرکانی می‌رن.

تله کابین نمک آبرود بهتره یا رامسر؟

تله کابین رامسر یا نمک آبرود؟

بسیاری از مسافران بین انتخاب تله‌کابین رامسر و نمک آبرود دو دل هستن. از نظر امکانات رفاهی و ظاهر، تله‌کابین رامسر توی سطح کشور حرف اول رو می‌زنه. البته باید بدونید که این مجموعه برای اقامت شبانه پلاژ نداره. ولی می‌تونید از پلاژهای داخل شهر استفاده کنید یا چادر خودتون رو برپا کنید و شب رو به خوش بگذرانید. از جمله تفریحاتی که در نزدیکی تله کابین رامسر وجود داره میشه به موارد زیر اشاره کرد:

کلوپ دریایی

یکی از جاذبه‌های رامسر، کلوپ دریایی این شهره. این کلوپ شامل سه مجموعه کنار دریاست که انواع تفریحات آبی رو به شما می‌دن. می‌تونید از جت‌اسکی و قایق‌سواری گرفته تا خیلی چیزای دیگه رو تجربه کنید. با پرداخت هزینه می‌تونید از این وسایل استفاده کنید و وقت خوشی کنار دریا داشته باشید.

جت‌اسکی

اگه دنبال هیجان و سرعت هستید، حتماً جت‌اسکی رو امتحان کنید. این وسیله مثل موتورسیکلت آبی عمل می‌کنه و می‌تونه با سرعت بالا حرکت کنه. می‌تونید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب به کلوپ دریایی تله‌کابین رامسر برید.

قایق تندرو

برای کسانی که عاشق سرعت بیشترن یا دنبال تجربه‌ای گروهی هستن، قایق‌های تندرو گزینه‌ی عالی‌ای هستن. این قایق‌ها کنار ساحل هستن و می‌تونید از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب ازشون استفاده کنید.

اسکی روی آب

اسکی روی آب یه تجربه هیجان‌انگیز شبیه به موج‌سواریه. با کمک کابل متصل به قایق، می‌تونید از این تفریح لذت ببرید. این تفریح هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب در دسترسه.

پاراسیلینگ

اگه دوست دارید بدون واسطه‌ای بالا برید و به قله‌های آسمان برسید، پاراسیلینگ گزینه‌ای فوق‌العاده‌ست. با تجهیزات ایمنی کامل و نظارت پرسنل، می‌تونید تجربه پرواز بر فراز دریا رو داشته باشید.

پیست کارتینگ راکارت

برای طرفدارای ماشین‌های مسابقه، پیست کارتینگ راکارت یه جای عالیه. این پیست ۶۰۰ متر طول داره و ۸ متر عرضش هست. برای رانندگی در این پیست از ساعت ۱۰ تا ۱۰:۳۰ صبح فرصت دارید.

پیست موتور چهارچرخ

در شهربازی رامسر، پیست مخصوص موتورهای چهارچرخ هم هست. این پیست با موانع زیاد، هیجان رانندگی رو بیشتر می‌کنه. می‌تونید از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب به این پیست برید.

پارک جنگلی هزار پله رامسر (پارک ایل میلی)

پارک ایل میلی یه مکان عالی برای طبیعت‌گردی و پیاده‌رویه. تو این پارک، با بالا رفتن از پله‌ها به ارتفاع ۹۰۰ متری می‌رسید و از منظره‌های زیبا و جنگل‌های سبز لذت می‌برید. در کافی‌شاپ این مجموعه هم می‌تونید یه نوشیدنی گرم بنوشید و خستگی رو از تن بیرون کنید.

زیپ‌لاین

زیپ‌لاین تو رامسر می‌تونه تجربه‌ای هیجان‌انگیز شبیه به تله‌کابین باشه. این مسیر از میان درخت‌ها عبور می‌کنه و سرعت شما رو هرچه بیشتر افزایش می‌ده. اگر دنبال هیجان هستید، زیپ‌لاین رو حتماً امتحان کنید.

سرزمین رویاها

برای بچه‌ها و خانواده‌ها، سرزمین رویاها یه جای عالیه. تو این مکان بازی‌های فانتزی و رنگارنگی مثل ماشین کوهستان، قطار کرم میوه، سفینه فضایی و ترامپولین وجود داره. ساعت کار این مجموعه از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب هست.

باشگاه پینت بال آرتمیس

اگه دوست دارید با دوستانتون یه تجربه هیجان‌انگیز و گروهی داشته باشید، باشگاه پینت‌بال آرتمیس رامسر یکی از بهترین گزینه‌هاست. تو این مکان می‌تونید بازی‌های مختلف پینت‌بال رو امتحان کنید. این باشگاه از ساعت ۱۰ صبح تا ۲۴ شب آماده خدمت‌رسانی به شماست.

با این همه تفریح و سرگرمی، سفر به رامسر برای شما یه تجربه فوق‌العاده و پر از هیجان خواهد بود.

برچسب ها: گردشگری, طبیعت, شمال

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها