چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۳
نکات خرید پرده که قبل از خرید باید بدانید

پرده ها تاثیر قابل توجهی بر ظاهر خانه دارند. به جای خرید مبلمان جدید یا انجام تغییرات پرهزینه، مدرن سازی و به روزرسانی پرده ها راهی موثر برای دستیابی به ظاهر دلخواه و کنترل هزینه هاست. پیش از انتخاب سبک و رنگ پرده، نکات مهمی وجود دارد که باید در خرید پرده مدنظر داشت. در ادامه به بررسی نکات خرید پرده می پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پرده ها تاثیر قابل توجهی بر ظاهر خانه دارند. به جای خرید مبلمان جدید یا انجام تغییرات پرهزینه، مدرن سازی و به روزرسانی پرده ها راهی موثر برای دستیابی به ظاهر دلخواه و کنترل هزینه هاست. پیش از انتخاب سبک و رنگ پرده، نکات مهمی وجود دارد که باید در خرید پرده مدنظر داشت. در ادامه به بررسی نکات خرید پرده می پردازیم.

بررسی نکات خرید پرده

اولین قدم در انتخاب پرده مناسب برای اتاق نشیمن و سایر اتاق ها، بررسی نیازهای اتاق است. بسیاری از صاحبان خانه، پرده ها، دراپ ها، پرده های کرکره ای و شیدها را بدون آگاهی از تفاوت آنها انتخاب می کنند که این امر می تواند به تاثیر منفی بر میزان نور طبیعی اتاق منجر شود.

بنابراین، پیش از انتخاب پرده ها و دراپ ها، آشنایی با تفاوت های این دو نوع پرده ضروری است. پرده ها از جنس پارچه های سبک ساخته شده و به میله پرده آویخته می شوند. این نوع پرده ها بیشتر برای ایجاد حریم خصوصی استفاده می شوند و برای اتاق های نشیمن ایده آل هستند. دراپ ها، اما از مواد ضخیم تری ساخته شده اند که نور خورشید را مسدود می کنند و برای اتاق های خواب مناسب هستند. قیمت پرده برای یک قواره جنس کتان با ابعاد 140cm در 280cm حدود ۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان است.

انتخاب پرده با پارچه مناسب

نکات خرید پرده که قبل از خرید باید بدانید

یکی از نکات خرید پرده انتخای پارچه مناسب است. پارچه انتخابی شما تاثیر زیادی بر فضای طراحی اتاق دارد. از پارچه های توری سبک گرفته تا کتان نازک، بروکادهای متوسط و مخمل های سنگین، گزینه های متنوعی برای انتخاب پارچه پرده ها وجود دارد. دو عامل مهم در انتخاب پارچه شامل میزان نوری که می خواهید وارد اتاق شود و حس و دکوراسیون اتاق است. به عنوان مثال، پارچه های سنگین برای اتاق های سنتی مناسب تر هستند، در حالی که پارچه های نازک برای اتاق های مینیمالیستی بهتر عمل می کنند.

هر پارچه به شیوه ای متفاوت از دیگری چین می خورد و آویزان می شود، بنابراین هنگام انتخاب طرح پرده برای خانه باید به این نکته توجه داشت.

انتخاب رنگ پرده

رنگ پرده یکی دیگر از نکات خرید پرده است که باید با دکوراسیون دیگر اتاق هماهنگ باشد. می توانید پرده هایی انتخاب کنید که با دکور همخوانی دارند یا در تضاد مناسب با آن هستند. اگر می خواهید پرده ها بیشتر جلب توجه کنند، رنگی انتخاب کنید که با مبلمان و دیوارها در تضاد باشد.

برای اتاق هایی با سبک های صنعتی، پرده های خاکستری به خوبی با فضاهای مدرن هماهنگ می شوند. در اتاق های کوچک، پرده های روشن تک رنگ می توانند فضا را بزرگ تر جلوه دهند. پرده های شفاف از کف تا سقف نیز باعث ایجاد حس فضا و هوا در اتاق می شوند. برای ایجاد ظاهری سلطنتی، پرده های ولانس انتخابی مناسب خواهند بود. اگر پرده ها با دیوار هم رنگ باشند، ظاهری ساده و مینیمال ایجاد می شود. برای اتاق کودکان، پرده های رنگارنگ می توانند فضایی شاد و پرانرژی ایجاد کنند.

انتخاب بین طرح های چاپی و ساده

پیش از انتخاب پرده، باید تصمیم بگیرید که طرح ساده یا چاپی باشد. اگر دیگر اجزای نرم دکوراسیون اتاق به رنگ ساده هستند، پرده های طرح دار انتخاب مناسبی خواهند بود و برعکس. طرح های چاپی وزن بصری بیشتری به فضا می دهند، بنابراین ترکیب آنها با مبلمان ساده و لوازم جانبی چاپی مانند کوسن ها و فرش ها یک انتخاب هوشمندانه است.

انتخاب طول مناسب پرده ها

یکی از نکات خرید پرده این است که بدانید پرده هایی که تا کف زمین می رسند، به طور بصری ارتفاع اتاق را افزایش می دهند. اگر به دنبال ظاهری دراماتیک هستید، می توانید پرده ای انتخاب کنید که چند سانت بلندتر باشد تا روی زمین جمع شود. برای اتاق هایی که کودکان در آنها حضور دارند، بهتر است پرده هایی انتخاب شود که چند سانت بالاتر از کف زمین قرار بگیرند.

اندازه گیری عرض پرده ها

عرض پرده ها نیز اهمیت دارد. عرض ایده آل پرده ها باید دو یا دو و نیم برابر عرض قاب پنجره یا در باشد. این کار کمک می کند تا پرده ها هنگام کنار کشیدن به طور جذابی جمع شوند.

انتخاب تزئینات و لوازم جانبی مناسب

می توانید پرده ها را با تزئینات مختلف زیباتر کنید یا آنها را ساده نگه دارید. از نوارهای تزئینی و ولانس ها تا ریل های تزئینی پرده که بالای پرده نصب می شوند، گزینه های مختلفی برای تزئین پرده ها وجود دارد. ولانس که پارچه ای چین دار در بالای پرده قرار می گیرد، راهی عالی برای تزئین اتاق است. پس هنگان انتخاب به این مورد از نکات خرید پرده توجه داشته باشید.

توجه به تراکم و تعداد نخ ها

تراکم پرده یکی از نکات خرید پرده است که اهمیت زیادی دارد. پرده هایی با تراکم کم به خوبی نور خورشید را مسدود نمی کنند و بیشتر شفاف هستند. این نوع پرده ها اغلب همراه با پرده های سنگین تر برای حفظ حریم خصوصی استفاده می شوند.

انتخاب پارچه ها با توجه به نیازهای نگهداری

یکی از نکات خرید پرده توجه به راحتی و هزینه نگهداری آن است. پارچه و جنس پرده تعیین می کند که چگونه و هر چند وقت یک بار باید آن را تمیز کنید. در حالی که همه پرده ها باید هر سه تا شش ماه یک بار شسته شوند، برخی از پارچه ها نیاز به مراقبت بیشتری دارند و برخی دیگر را می توان با ماشین شست.

پارچه های کم هزینه: اگر به دنبال پرده هایی هستید که فقط دو بار در سال نیاز به شستشو دارند، پارچه های کتانی یا مصنوعی را انتخاب کنید. این پرده ها را می توان در صورت بدون آستر بودن، با ماشین شست. پرده های آستردار را می توان با دست شست. این پارچه ها برای کسانی که آلرژی به گرد و غبار دارند یا کودک و حیوان خانگی در خانه دارند، گزینه ای مناسب هستند.

پارچه های پرهزینه: هر پرده ای که پلیسه یا والان دارد، باید بدون توجه به جنس پارچه، خشک شویی شود. با این حال، پرده های پشمی، ابریشمی و نازک باید برای حفظ رنگ و شکل شان، خشک شویی یا با دست در آب سرد شسته شوند.

نصب پرده ها

نکات خرید پرده که قبل از خرید باید بدانید

نوع نصب پرده ها به زیبایی و سبک اتاق بستگی دارد. پس از اینکه یاد گرفتید چگونه پرده های مناسب برای اتاق نشیمن و دیگر اتاق ها را انتخاب کنید، نوبت به نصب آنها می رسد. روش های مختلفی برای نصب پرده ها وجود دارد، مانند استفاده از ریل پرده، حلقه های پرده، پانچ، مدل سربند یا پلیسه مدادی. سبکی که انتخاب می کنید باید با دکوراسیون و زیبایی اتاق هماهنگ باشد. پس به این نکته از نکات خرید پرده هم توجه داشته باشید.

خرید انواع پرده، تابلو و کاغذ دیواری از فروشگاه منزل

انتخاب پرده مناسب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی و کارایی فضای خانه داشته باشد. با رعایت نکات مهمی که در این مقاله مطرح شد، می توانید پرده ای متناسب با نیازهای خود پیدا کنید. اگر به دنبال خرید پرده، تابلو، پوستر دیواری و کاغذ دیواری با ارزان ترین قیمت هستید، فروشگاه منزل Manzel بهترین انتخاب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها