پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۷
محفل ادبی «یک اربعین شعر» در بندرعباس برگزار شد

هرمزگان - به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان، محفل ادبی «یک اربعین شعر» در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، محفل ادبی «یک اربعین شعر» با حضور بهزاد پودات نویسنده کتاب «دو زینب»، عبدالحمید انصاری نسب شاعر شعر آیینی و جمعی از اهالی شعر و ادب در کتابخانه عمومی اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این نشست ادبی، حجت الاسلام بهزاد پودات ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی بیان داشت: هر شعری که پیشینه دینی داشته باشد و متاثر از آموزه‌های اسلامی باشد در قلمرو شعر آئینی است. تنها مسئله‌ای که شعر آیینی را از سایر شعرها متمایز می‌کند، موضوع است و موضوع شعر آیینی پرداختن به ارزش و امور دینی است.

وی تصریح کرد: دامنه شعر آیینی فراتر از منقبت و مرثیه است. شعر آیینی موضوعاتی چون شعر توحیدی، اخلاقی و پندی و اجتماعی و … را در بر می‌گیرد و کشورهای بسیاری از جمله ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکستان به سرودن شعر آیینی پرداخته‌اند.

این نویسنده ادامه داد: بعضی کلمات در قرآن احترام خاصی دارند مثل عدد چهل که در آیات مختلف قرآن آمده است و مصیبت اهل بیت (ع) نیز پس از شهادت امام حسین (ع) آغاز شد که حزن و اندوه آن در آثار شاعران آئینی به وضوح بر همگان مشخص است.

در ادامه این محفل ادبی، شاعران به خوانش اشعار آیینی خود در موضوع شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها