شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
معرفی کتاب «بز کلاه به سر»؛ داستانی برای کودکان درباره شکرگزاری

کتاب «بز کلاه به سر» به قلم پروین پناهی با تصویرگری فاطمه خسرویان از انتشارات مدرسه، توانسته نشان سه لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در زمستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «بز کلاه به سر» اثری از پروین پناهی در فضایی طنزآمیز و تخیلی برای کودکان بالای ۷ سال منتشر شده است. این اثر به مفاهیمی مانند عزت‌نفس، خودباوری و شکرگزاری می‌پردازد.

داستان این کتاب درباره مردی است که اسم ندارد و احساس می‌کند به درد نمی‌خورد و برای کاری ساخته نشده است و دائم عجز و ناله می‌کند؛ حتی برایش همان کلاهی که بر سرش است، نشانی از چیزهای بی‌ارزش است؛ اما وقتی آن را از دست می‌دهد تازه متوجه می‌شود که باید چیزهای خوبش را حتی اگر کوچک باشد، قدر بداند.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

«یک مردی بود که اولش اسم نداشت اما بعدها مردم او را بزدار صدا کردند. بزدار از دار دنیا هیچ نداشت. خودش بود و یک بزش! یک روز بزدار تکیه داده بود به دیواری و با خودش حرف می‌زد و می‌گفت: «هیچی ندارم! از دار دنیا همین یک بز را دارم با همین کلاه که روی سرم مانده!» دستی به سر بزش کشید و گفت: «هی، بزی‌جان! بیا همین یک کلاه را هم بدهم به تو». کلاهش را در آورد و بر سر بز گذاشت. بز سری تکان داد و با سرعت پا به فرار گذاشت…»

اطلاعات بیشتر:

انتشارات مدرسه، کتاب «بز کلاه به سر» به نویسندگی پروین پناهی با تصویرگری فاطمه خسرویان را در ۴۰ صفحه مصور رنگی و به بهای ۸۰ هزار تومان منتشر کرده است. این اثر به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافته و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده زمستان ۱۴۰۰» را دریافت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط