چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
آئین رونمایی از پوستر همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس

پوستر چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ آئین رونمایی از پوستر چهارمین همایش ملی تاریخ شفاهی دفاع مقدس برگزار می‌شود.


این رونمایی شنبه دهم شهریور ماه ساعت ۱۰ تا ۱۱ و ۳۰ دقیقه در محل سالن جلسات ستاد مرکزی راهیان نور به نشانی: میدان فردوسی – خیایان ایرانشهر جنوبی – بن بست شناسا - ستاد مرکزی راهیان نور برگزار خواهد شد.

خاطرات جنگ میراث گران‌بهای هشت سال حضور رزمندگان ما در صحنه‌های هولناک جنگ تحمیلی است. راضی شدن هر یک از مدافعان ایران اسلامی به بیان خاطرات حضورشان در صحنه‌های نبرد، در وهله اول به تصمیم خود فرد بستگی دارد. این‌که آیا او به این مرحله از یقین رسیده است که انتشار خاطرات وی می‌تواند گامی در جهت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطرات دوران هشت سال دفاع مظلومانه ملت ایران باشد؟ اگر چنین یقینی در ذهن فرد ایجاد کنیم، بی‌شک او هم با آغوش باز از آن استقبال می‌کند و خاطراتش را برایمان بازگو می‌کند.

در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، صدام حسین متجاوز بود و این واقعیت امروز توسط کمتر کسی انکار می‌شود. از این لحاظ جنگ تحمیلی را بسیای برای رزمندگان ایرانی «دفاع مقدس» می‌نامند. بدیهی است ثبت و ضبط مستندات چنین جنگی و روایت صادقانه آن با کمترین سانسور، پرده پوشی و مصلحت اندیشی چقدر می‌تواند برای نسل‌های آینده کشور مهم باشد. علاوه بر این در اختیار گذاشتن مستندات این جنگ نزد پژوهشگران می‌تواند به تولید آثار قابل اتکا درباره روشن شدن وقایع آن دوران نیز کمک کند. در این میان تولید آثار با ویژگی مذکور، تولید کتاب‌های تاریخ شفاهی رزمندگان و فعالان دوران دفاع مقدس، بدون سوگیری، می‌تواند بخش زیادی از نیاز کشور به تولیدات مستند درباره جنگ را نیز پاسخ می‌دهد و به اهدافی که اشاره شد کمک خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها