شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
تهیه کتاب زندگانی ۸۹ شهید امدادگر یزد / تهیه و تدوین کتاب صوتی و خط بریل برای خودامدادی

یزد - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌های حوزه کتاب در هلال احمر گفت: به منظور حمایت از اقشار مختلف در زمینه خود امدادی و کمک‌های اولیه، کتاب‌های صوتی و خط بریل را تهیه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یزد، محمد عشقی به مناسبت روز خبرنگار و همچنین هفته دولت از دفتر نمایندگی خبرگزاری کتاب در استان یزد بازدید کرد.

عشقی در این مراسم با اشاره به نقش رسانه‌ها در ارتباط بین مسئولان و مردم گفت: رسانه‌ها نقش اساسی در رفع مشکلات دارند زیرا دیدگاه رسانه‌ها می‌تواند اثرگذار و راهگشا باشد.

وی افزود: تا سال گذشته ۱۳ شهید امدادگر شناسایی شده بودند که با ابلاغ امدادگری وارد جبهه شده بودند اما با همکاری بنیاد شهید ۸۹ شهید دیگر نیز شناسایی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد بیان کرد: برای ۱۳ شهید امد، کتاب تهیه و در مراسم یادواره شهدای مدافعان سلامت و امدادگر استان رونمایی کردیم و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از مابقی شهدا نیز کتابی تهیه شود.

عشقی گفت: به نظر می‌رسد بحث فضای کتاب در زمینه خودامدادی و کمک‌های اولیه را با توجه به گسترش فضای دیجیتال به این سمت سوق دهیم و باید به کتاب‌های صوتی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی بیان کرد: ما برای ناشنوایان و نابینایان در زمینه کمک‌های اولیه تاکنون برنامه‌ای نداشته‌ایم که در این زمینه نیز می‌توانیم با تهیه کتاب‌های صوتی و همچنین کتاب‌های بریل به این قشر نیز کمک کنیم تا بتوانند در مواقع بحرانی زندگی خود را نجات دهند.

وی با اشاره به نقش خبرگزاری کتاب در زمینه هدایت اقشار مختلف در زمینه خود امدادی و کمک‌های اولیه گفت: خبرگزاری کتاب یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در زمینه ثبت خاطرات امدادگران هلال احمر و همچنین کمک‌های اولیه به ما کمک کند تا در آینده بتوانیم از این حوزه‌ها نیز استفاده بهینه داشته باشیم.

در پایان این نشست نیز محمد عشقی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر یزد از سید ضیا میررحیمی مدیر نمایندگی و خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در استان یزد قدردانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط